فیزیوتراپی لگن در منزل

مزایای فیزیوتراپی لگن در منزل
درمان لگن آسیب دیده با فیزیوتراپی در منزل

عضلات لگن به حمایت از روده و اندام های تحتانی بدن مانند مثانه کمک می کنند. سلامت ماهیچه ها و عضلات در این قسمت موجب حرکت بهتر روده در دفع ادرار می شود. همچنین این عضلات در زنان برای حمایت از اندام های تناسلی و رحم لازم است. عضلات لگن از استخوان شرمگاهی به سمت استخوان دنبالچه کشیده می شوند. دلایل متعددی وجود دارد که باعث می شوند، فرد دچار اختلال عملکرد یا شل شدن عضلات در این مناطق شود. مهم ترین دلایل این نوع مشکلات چاقی، افزایش سن، بلند کردن وزن بیش از حد، تمرینات سنگین، زور زدن هنگام دفع مدفوع، سرفه مزمن، زایمان و بارداری و… می باشند.

اگر به هر دلیلی از مشکلات مربوط به لگن رنج می برید، یکی از مهمترین اقدامات درمانی که برای شما پیشنهاد می شود، فیزیوتراپی لگن در منزل یا مراکز درمانی است. انجام انواع فیزیوتراپی در منزل باعث می شود تا بیماران با آسودگی خاطر در کنار عزیزان خود روند درمان و بهبودی را طی کنند. تماس با مراکز خدمات پرستاری معتبر از جمله مرکز خدمات پرستاری تهران درمان اولین گام اساسی برای رسیدن به این هدف است. با ادامه مقاله زیر همراه شوید تا به شما اطلاعات مفیدی در مورد فیزیوتراپی لگن در منزل داده شود.

درخواست مشاوره رایگان و استعلام قیمت خدمات

برای مشاوره رایگان توسط مشاورین ما فرم زیر را پر کنید.(کارشناسان ما در سریع ترین زمان، با توجه به الویت درخواست ها، با شما تماس می گیرند)

همچنین می توانید با شماره های 02177530617 و 02177531124 برای خدمات در تهران تماس حاصل نمایید

فیزیوتراپی کف لگن در منزل

اگر قصد انجام فیزیوتراپی لگن در منزل را دارید، باید این کارتوسط فیزیوتراپیست های کاربلد و ماهر انجام شود تا تنش و فشار به عضلات این بخش از اندام تحتانی به درستی درمان و مدیریت شوند. اگر تشخیص و درمان ماهیچه ها و عضلات کف لگن به درستی انجام شود، بیمار می تواند از مزایای درمانی زیر بهره مند شود:

  • انقباضات غیر ارادی مثانه مهار شده و بی اختیاری ادرار کاهش پیدا می کند.
  • یبوست، مشکلات در اجابت مزاج و نشت روده تا حد بسیار زیادی از بین می روند.
  • مشکلات مربوط به اختلال نعوظ، مشکلات انزال و رابطه جنسی کاهش پیدا خواهند کرد.
  • بیمار کمتر دچار اسپاسم های عضلانی به ویژه در ساق پا خواهد شد.

فیزیوتراپی کف لگن در منزل مانند فیزیوتراپی دیسک کمر در منزل با تمرینات ورزشی مختلف، تکنیک های ماساژ و… انجام می شود.

فیزیوتراپی کف لگن در منزل
فیزیوتراپی لگن توسط متخصص در منزل

فیزیوتراپی لگن چگونه انجام میشود؟

پس از آنکه ویزیت دکتر در منزل را دریافت نمودید، اقدامات زیر جهت انجام فیزیوتراپی لگن در منزل انجام خواهد شد:

گرما درمانی

در این بخش فرد متخصص از طریق کیسه های گرم حرارتی سعی  می‌ کند تا درد کف لگن را تسکین داده و عضلات این قسمت را شل کند. استفاده از کیسه یا پد گرم هر بار به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه در حالی انجام می شود که بیمار دراز کشیده و یک بالش زیر هر دو زانو دارد.

آرام سازی کل بدن

این فرآیند شامل شل کردن تدریجی عضلات مختلف از صورت و گردن گرفته تا کف پا هاست. این یکی از راهکارهای موثر است که برای فیزیوتراپی گردن در منزل نیز انجام می شود. تمرینات یوگا تاثیر مهمی در آرامش کل بدن دارند.

انجام تمرینات کششی

این تمرینات توسط متخصص فیزیوتراپی به تدریج آغاز می‌ شوند و به مرور شدت تمرینات افزایش خواهند یافت. هدف از انجام این تمرینات بهبود قدرت عضلات و ماهیچه های کف لگن است. این تمرینات شامل کشش ملایم عضلات ران و باسن و تمرینات تناسب اندام مانند پیاده روی ملایم در آب هستند.

اصلاح وضعیت نشستن و برخاستن

فیزیوتراپی لگن در منزل باید با آموزش های صحیح نشستن و برخاستن همراه باشد. این آموزش ها توسط متخصص فیزیوتراپی به شما داده می شود. سعی کنید از نشستن های طولانی مدت خودداری کنید. حفظ انحنای طبیعی به سمت داخل در قسمت پایین کمر بهترین وضعیت هنگام نشستن است.

استفاده از تکنیک های ماساژ

فیزیوتراپیست آموزش دیده به خوبی می داند که حساسیت و دردناکی در هر نقطه را چگونه با لمس فیزیکی و ماساژ درمان کند. این کار به تقویت تدریجی عضلات کف لگن نیز کمک خواهند کرد.

این موارد تنها بخشی از فرایند انجام فیزیوتراپی لگن در منزل هستند که بر اساس سن و شرایط فیزیکی بیمار انجام می شوند. در این بین افراد مسن بیش از دیگران به دریافت این گونه خدمات نیاز دارند. فیزیوتراپی سالمندان در منزل می‌ تواند جوابگوی بسیاری از مشکلات عضلانی افراد مسن باشد.

تمرینات ورزشی فیزیوتراپی لگن
انجام تمرینات اصلاحی ورزشی فیزیوتراپی لگن

فیزیوتراپی لگن برای یبوست

همانطور که گفته شد یکی از اهداف مهم فیزیوتراپی لگن در منزل مدیریت مشکلات مربوط به مثانه و روده است. این مشکلات اغلب در اثر کشیدگی عضلات کف لگن رخ می دهند. از رایج ترین این مشکلات یبوست می باشد. افرادی که دفع آنها با درد خونریزی همراه است و در اکثر موارد احساس دفع ناکامل دارند، می توانند از طریق فیزیوتراپی لگن در منزل انواع اختلالات مربوط به این بخش را درمان کنند.

پزشک پس از تشخیص و ارزیابی دقیق عضلات و ماهیچه های کف لگن برنامه درمانی را بر اساس مشکلات بیمار تنظیم خواهد کرد. این برنامه شامل تمرینات ورزشی، اصلاح رژیم غذایی و تحرک، تنظیم فعالیت های روزانه، مصرف آب، تمرینات آرام سازی جهت کاهش سفتی عضلات می باشند.

بیوفیدبک روش درمانی دیگری است که با استفاده از تجهیزات مخصوص به بررسی نحوه عملکرد فیزیولوژیکی عضلات و ماهیچه ها می پردازد. بر این اساس پزشک بهتر می توان به شناسایی علت اختلال پرداخته و تکنیک های تمرینی مناسب را ارائه دهد.

فیزیوتراپی لگن
انجام حرکات اصلاحی فیزیوتراپی برای رفع یبوست در منزل توسط پزشک متخصص

فیزیوتراپی لگن شکسته در منزل

شکستگی لگن اختلالی در ساختارهای استخوانی لگن است. شکستگی لگن می تواند بر اثر ضربات جزئی یا شدید رخ دهد. بهبود شکستگی لگن ممکن است شامل جراحی، استراحت و عدم حرکت طولانی مدت باشد. ورزشکاران باید از تمام فعالیت های ورزشی تا زمانی که دردشان برطرف نشده، خودداری کنند. در طول دوره‌ استراحت که معمولاً هفته‌ ها تا ماه‌ها طول می‌کشد، فرد اغلب قدرت، انعطاف‌ پذیری، استقامت و توانایی‌های تعادل خود را از دست می‌ دهد.

تا 2 روز اول پس از شکستگی لگن، متخصص فیزیوتراپی به شما کمک کند تا استفاده از یک وسیله کمکی را یاد بگیرید و بتوانید بدون راه رفتن روی پای آسیب دیده در خانه حرکت کنید. این بیشتر در مورد شکستگی های لگن با ضربه کم اعمال می شود. در شکستگی های شدید تر لگن ممکن است به ویلچر نیاز باشد. در کل، فیزیوتراپیست ها می توانند به روش های زیر به بهبود شکستگی لگن کمک کنند:

  • آموزش تمرینات حرکتی باسن، ستون فقرات و ساق پا
  • برنامه ریزی برای انجام تمرینات قدرتی
  • بازیابی حرکت
  • بهبود تعادل
  • بهبود انعطاف پذیری
فیزیوتراپی لگن شکسته
انجام فیزیوتراپی در منزل برای درمان لگن شکسته

هزینه فیزیوتراپی لگن در منزل

هزینه انواع خدمات توانبخشی در منزل مانند فیزیوتراپی لگن یا فیزیوتراپی زانو در منزل را نمی توان به صورت دقیق مشخص کرد، زیرا شدت و میزان آسیب ها متفاوت است و بر این اساس تعداد جلساتی که بیمار باید برای بهبودی دریافت کند، نیز متغیر خواهد بود. حتی یک فیزیوتراپ نمی تواند در جلسه اول به صورت دقیق هزینه نهایی را اعلام کند، چون روند بهبودی و درمان در بیماران مختلف به شرایط سنی، فیزیکی، میزان همکاری فرد آسیب دیده، شدت ناهنجاری و… وابسته است.

اگر به دنبال خدمات با کیفیت جهت فیزیوتراپی لگن در منزل هستید به شما مرکز خدمات پرستاری تهران درمان پیشنهاد می‌شود. این مرکز با در اختیار داشتن جمعی از پزشکان، پرستاران و فیزیوتراپیست های ماهر مجرب و آموزش دیده، جهت رفاه حال بیماران تعرفه ‌های مشخص و قانونمندی را ارائه می دهد. جهت مشاوره و آگاهی از خدمات این مرکز می توانید با شماره تلفن های موجود در سایت تماس حاصل نمایید و یا از طریق پیج اینستاگرام تهران درمان اقدام نمایید یا برای مشاوره رایگان آنلاین، در صفحه (تماس با ما)، دسترسی داشته باشید.

نشانی کوتاه صفحه:
اشتراک گذاری:
مطالب مرتبط :
ارسال دیدگاه و طرح سوال :

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت ، استفاده از سرویس ریکپچای گوگل الزامی است که منوط به خط مشی رازداری و شرایط استفاده گوگل است.

من با این قوانین موافقم.

پیمایش به بالا

درخواست فوری

در موقعیتی اورژانسی هستید و به خدمات ما نیاز دارید؟
با تهران درمان تماس بگیرید یا فرم زیر را تکمیل نمایید

logo

تلفن های تماس تهران درمان به صورت 24 ساعته :

Skip to content