فیزیوتراپی گردن در منزل

خم کردن سر، ورزش و حتی نشستن پشت میز در طول روز می تواند به گردن فشار وارد کند و منجر به درد و ناراحتی شود. در حالی که برخی ناراحتی ها و مشکلات مربوط به گردن ممکن است نیاز به جراحی ارتوپدی داشته باشند، اما همیشه اولین راهکار درمان‌های غیرتهاجمی است که اغلب منجر به نتایج طولانی‌ مدت بهتری می‌ شوند. یکی از مهم ترین این راهکارها فیزیوتراپی گردن است. به طور کلی فیزیوتراپی گردن در منزل باید اولین خط دفاعی در برابر درد های مربوط به این ناحیه باشد.

یک فیزیوتراپ ماهر می تواند به شما کمک کند تا یک برنامه مناسب برای درمان گردن درد مزمن داشته باشید. با یک مرکز خدمات پرستاری معتبر مانند مرکز خدمات پرستاری تهران درمان تماس بگیرید تا در اسرع وقت از خدمات  پزشک و فیزیوتراپی در منزل حرفه ای بهره مند شوید. اگر از درد گردن رنج می برید و به دنبال تسکین هستید با ادامه مقاله زیر همراه باشید تا در مورد فیزیوتراپی گردن در منزل بیشتر بدانید.

درخواست مشاوره رایگان و استعلام قیمت خدمات

برای مشاوره رایگان توسط مشاورین ما فرم زیر را پر کنید.(کارشناسان ما در سریع ترین زمان، با توجه به الویت درخواست ها، با شما تماس می گیرند)

همچنین می توانید با شماره های 02177530617 و 02177531124 برای خدمات در تهران تماس حاصل نمایید

فیزیو تراپی راهی برای تقویت عضلات گردن

یکی از عمده ترین اهداف فیزیوتراپی گردن کار بر روی عضلات گردن و تقویت آن است تا بتوان فشار را از روی دیسک ها برداشته و از آسیب دیدگی و پارگی آن ها جلوگیری نمود. انجام تمرینات کششی و تقویتی مختلف که توسط فیزیوتراپیست ارائه می شوند به تقویت عضلات کمک خواهند کرد. این تمرینات شامل تقویت عضلات مرکزی و پشت نیز هستند. کار و تمرین بر روی عضلات گردن همچنین می‌تواند در استخر انجام شود. زمانی که شدت درد زیاد باشد. ممکن است فیزیوتراپیست این نوع تمرینات را توصیه کند. هدف از انجام همه این تمرینات تقویت عضلات گردن است. در واقع وقتی عضله قوی شود، می تواند وزن سر را به خوبی تحمل کند. در این صورت دیگر فشاری روی دیسک ها نخواهد بود و از آسیب های جدی به آن ها پیشگیری خواهد شد.

فیزیو تراپی راهی برای تقویت عضلات گردن

فواید فیزیوتراپی گردن

تقریباً اکثر افراد از درد و سفتی گردن رنج می برند. قرار گرفتن در وضعیت بد و نامناسب هنگام خوابیدن، ساعت های طولانی نشستن یا چسبیدن به گوشی هوشمند، مهم ترین دلایل این مشکل هستند. گردن درد و سفتی مداوم می تواند به یک مانع در زندگی روزمره شما تبدیل شود. با انجام  فیزیوتراپی گردن در منزل شما می توانید این مشکلات را تا حد زیادی از بین ببرید. فیزیوتراپی گردن فواید زیادی دارد که در زیر به برخی از آنها اشاره شده است:

  1. با فیزیوتراپی شما می‌توانید با خیال راحت قدرت و انعطاف‌ پذیری بهتری به دست آورید.
  2. فیزیوتراپی گردن در منزل همچنین احتمال آسیب‌ دیدگی گردن در آینده را کاهش می دهد.
  3. کاهش درد و سفتی گردن از دیگر فواید این روش درمانی است.
  4. از طریق داشتن برنامه تمرینی مناسب توسط فیزیوتراپیست دامنه حرکتی سر و گردن بهبود می یابد.
  5. تقویت حرکت گردن در جهات مختلف و پشتیبانی از عضلات آن نیز از دیگر فواید فیزیوتراپی گردن است.

فیزیوتراپی گردن در منزل چگونه انجام می شود؟

برای انجام فیزیوتراپی گردن در خانه و بهره مند شدن از حداکثر فواید آن فقط کافیست با یک مرکز حرفه ای مانند مرکز خدمات پرستاری تهران درمان تماس حاصل نمایید تا در اسرع وقت از خدمات ویزیت پزشک در منزل و فیزیوتراپیست های متخصص و کاربلد بهره مند شوید. در این مرکز علاوه بر فیزیوتراپی گردن میتوانید از خدماتی همچون فیزیوتراپی دست در منزل و فیزیوتراپی زانو در منزل بهره مند شوید. فیزیوتراپی گردن در منزل پس از تشخیص صحیح پزشک توسط فیزیوتراپیست ها به روش زیر انجام می شود:

انجام حرکات و تمرین های کششی

کشش گردن در فیزیوتراپی از طریق حرکات کششی یکی از حساس ترین تمریناتی هستند که توسط فیزیوتراپیست ها در منزل برای کاهش درد در ناحیه گردن به کار می رود.

ماساژ درمانی

ماساژ درمانی باعث می شود تا عضلات از حالت خشک بیرون بیایند و نرم و انعطاف پذیر شوند.

حرکت و چرخش مفاصل

فیزیوتراپی گردن در منزل، علاوه بر حرکات کششی با تکنیک ها و تمرینات حرکتی نیز همراه است. این حرکات شامل چرخش، خم کردن گردن به سمت شانه ها، خم کردن گردن به سمت جلو و… است.

استفاده از کمپرس سرد یا گرم

بنا به تشخیص پزشک جهت شل شدن ماهیچه ها یا بهبود درد، ممکن است کمپرس یخ یا گرم نیز توصیه شود.

فیزیوتراپی گردن در منزل چگونه انجام می شود؟

دستگاه فیزیوتراپی گردن

فیزیوتراپی گردن در منزل را می توان با استفاده از دستگاه فیزیوتراپی نیز انجام داد. این دستگاه ها انواع مختلفی دارند و به روشهای متفاوتی کار می کنند. بر حسب نیاز بیمار نوع خاصی از آن ها مورد استفاده قرار می گیرد. دستگاه فیزیوتراپی گردن می‌تواند علاوه بر درمان درد و انقباضات عضلانی گردن به بهبود میگرن، سردرد های سرویکوژنیک، اختلالات فاست های گردن و دیگر مشکلات مربوط به ناحیه گردن کمک کند. مهم ترین دستگاه فیزیوتراپی گردن، دستگاه الکتروتراپی و اولتراسوند است.

اولتراسوند: این دستگاه برای انتقال گرما به بافت های بدن از جمله عضلات و مفاصل گردن استفاده می شود. نحوه کار دستگاه وی صورت است که ابتدا مقداری ژل در ناحیه مورد نظر قرار داده می شود. سپس پروب دستگاه به صورت دایره ای شکل روی گردن بیمار حرکت داده می شود تا امواج اولتراسوند به عمق بافت نفوذ پیدا کند و از این طریق با ایجاد احساس گرمی به شل شدن ماهیچه ها و تسکین  درد کمک شود.

دستگاه الکتروتراپی: در این روش از یک دستگاه جهت ارسال پالس های الکتریکی به اعصاب حسی زیر پوست استفاده می شود. الکتروتراپی از این طریق به تحریک انقباض عضلانی و تغییر سیگنال های درد کمک می کند.

دستگاه فیزیوتراپی گردن

فیزیوتراپی دیسک گردن در منزل

دیسک های گردن از استخوان های مهره گردن پشتیبانی می کنند و در عین حال انعطاف پذیری را برای حرکات سر فراهم می کنند. هر دیسک گردنی که بین مهره‌ های گردنی مجاور روی هم قرار گرفته‌، به عنوان ضربه‌ گیر به ستون فقرات گردنی کمک کرده تا فشارها و بارهای مختلف را تحمل کنند.

اگر به هر دلیلی دیواره های بیرونی دیسک سوراخ یا پاره شده یا حتی دچار بیرون زدگی و سرخوردگی شوند، در اصطلاح گفته می شود که فرد دچار دیسک گردن است. دیسک گردن نیز از طریق فیزیوتراپی قابل درمان است. فیزیوتراپی دیسک گردن در منزل طبق یک برنامه پزشکی انجام شود و ممکن است علاوه بر فیزیوتراپی نیاز به جراحی یا توصیه ارتوپد نیز باشد. فیزیوتراپی دیسک گردن باعث می شود تا کشش لازم برای جداسازی سطوح مفصلی در گردن ایجاد شود. این نوع کشش ها باعث می شوند تا عصب های درگیر فضای آزاد بیشتری برای حرکت داشته باشند. این در نهایت باعث تسکین و کاهش درد خواهد شد.

عوارض فیزیوتراپی گردن

همانطور که گفته شد، فیزیوتراپی یکی از راهکارها برای از بین بردن درد و سفتی گردن از طریق برنامه‌ های تقویتی و کششی  ارائه شده توسط فیزیوتراپیست است. اما گاهی نتیجه تمرینات نه تنها به کاهش درد کمک نمی‌کند، بلکه حتی شرایط را بدتر نیز خواهد کرد. بنابراین انتخاب یک پزشک مجرب که به خوبی نوع مشکل و چگونگی درمان را تشخیص دهد و فیزیوتراپیست ماهر و مجرب که آشنایی کامل با دستگاه فیزیوتراپی و نحوه تنظیم آن داشته باشد، بسیار مهم است. بی ثباتی ستون فقرات و داشتن مشکلات جدی پزشکی مانند تومور نیز از دیگر دلایلی هستند که می‌توانند فیزیوتراپی گردن را با چالش مواجه نمایند. در این صورت ممکن است، فرد عوارض زیر را تجربه کند:

  1. افزایش شدت درد در عضلات گردن
  2. کج شدن و افتادگی عضلات
  3. احساس سوزش و گزگز در ناحیه تحت درمان
  4. آسیب به ستون فقرات

فیزیوتراپی گردن در منزل

هزینه فیزیوتراپی گردن در منزل

تعیین نرخ و هزینه فیزیوتراپی گردن در منزل به عوامل مختلفی مانند تعداد جلسات، ویزیت پزشک، مسافت، میزان آسیب و ناحیه درگیر، نوع تکنیک و دستگاه مورد استفاده، میزان سختی درمان و… بستگی دارد. شما با مراجعه به یک مرکز شناخته شده حرفه‌ای مانند مرکز خدمات پرستاری تهران درمان می توانید بهترین و با کیفیت ترین خدمات را در چارچوب یک تعرفه قانونی و مناسب دریافت نمایید. جهت مشاوره و آشنایی با خدمات این مرکز می توانید به پیج اینستاگرام تهران درمان مراجعه کرده یا از طریق شماره های موجود در سایت اقدام نمایید.

نشانی کوتاه صفحه:
اشتراک گذاری:
مطالب مرتبط :
ارسال دیدگاه و طرح سوال :

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت ، استفاده از سرویس ریکپچای گوگل الزامی است که منوط به خط مشی رازداری و شرایط استفاده گوگل است.

من با این قوانین موافقم.

پیمایش به بالا

درخواست فوری

در موقعیتی اورژانسی هستید و به خدمات ما نیاز دارید؟
با تهران درمان تماس بگیرید یا فرم زیر را تکمیل نمایید

logo

تلفن های تماس تهران درمان به صورت 24 ساعته :

Skip to content