فیزیوتراپی صورت در منزل

درمان فلج بل با استفاده از فیزیوتراپی به بسیاری از بیماران کمک کرده است تا با بهره گیری از این درمان، از دردهای صورت رهایی یابند و در عین حال به زیبایی مجدد عضلات صورت دست پیدا کنند. درمان فلج صورت به وسیله فیزیوتراپی مشروط بر حاضر شدن مداوم در جلسات فیزیوتراپی و انجام مدوام تمرینات ورزشی است که توسط پزشک به بیماران ارائه میشوند. امروزه و با پیشرفت علم و خدمات رسانی های درمانی، بیماران می توانند با دریافت درمان فیزیوتراپی صورت در منزل، راه درمان را سریع تر از قبل طی کنند.

درخواست مشاوره رایگان و استعلام قیمت خدمات

برای مشاوره رایگان توسط مشاورین ما فرم زیر را پر کنید.(کارشناسان ما در سریع ترین زمان، با توجه به الویت درخواست ها، با شما تماس می گیرند)

همچنین می توانید با شماره های 02177530617 و 02177531124 برای خدمات در تهران تماس حاصل نمایید

فلج بل/ فلج بلز

فلج بل یا فلج بلز که برای نخستین بار توسط چارلز بل آناتومیست اسکاتلندی توصیف شد وضعیتی است که باعث ضعف ناگهانی ماهیچه‌های صورت میشود. ضعف موقتی است و طی هفته ها به طور قابل توجهی بهمود می یابد. این ضعف ممکن است در یک طرف صورت و یا هر دو سمت آن ظاهر شود، به طوری که عضلات افتاده به نظر برسند. در این حالت لبخندها یک طرفه هستند و چشم در سمت آسیب دیده در برابر بسته شدن مقاومت می‌کند. این بیماری ممکن است در افراد با هر گروه سنی (معمولاَ 16 تا 60) سال ظاهر شود و بعد از گذشته چند هفته تا شش ماه از بین رود. به عقیده پزشکان منشا این بیماری ممکن است به دلیل نوعی ضربه به عصب هفتم جمجمه یا در نتیجه واکنش به یک عفونت ویروسی باشد.

فلج بلز چیست؟

فیزیوتراپی صورت چگونه است؟

با توجه به آمار ارائه شده به نظر میرسد که فیزیوتراپی بهترین روش برای درمان بیماری های اختلالات مفصلی فکی، گیجگاهی، عارضه های ایجاد شده در نتیجه سکته مغزی و همچنین فلج بل میباشد. علم فیزیوتراپی نشان داده که میتواند در درمان فلج صورت نقش مهمی را ایفا کند. این نوع فلج معمولا توسط خدمات فیزیوتراپی و با استفاده از راهکارها و خدمات درمانی متفاوت در طی زمان و حضور پیوسته در جلسات، قابل درمان است. مطالعات انجام شده ثابت کرده که امروزه علم فیزیوتراپی و تبحر فیزیوتراپیست ها، امکان درمان این بیماری را در طی مدت زمان 6 ماه به وجود می آورد. در فیزیوتراپی فلج بل اقداماتی نظیر

  • فیزیوتری صورت
  • ماساژ صورت
  • طب سوزنی
  • تحریکات الکتریکی
  • تمرینات ورزشی مخصوص صورت

انجام میشوند.  انجام این تمرینات میتوانند به جلوگیری از کوچک شدن و متعادل شدن بیشتر عضلات صورت کمک کنند. فیزیوتراپی مربوط به فلج بل بر روی عضلات چشم، بینی، لب و سایر قسمت های صورت متمرکز است. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه میتوانید با ما تماس گرفته و نیز از ویزیت پزشک در منزل بهره مند شوید.

علائم فلج بل

فلج بل ممکن است بعد از یک بیماری عفونی ساده همانند سرماخوردگی و یا عفونت گوش و یا چشم به طور ناگهانی ظاهر شود. همانطور که گفته شد در صورت بروز این نوع فلج عضلانی موقتی، یک طرف صورت و در موارد نادر هر دو سمت صورت به سمت پایین می افتد. از دیگر نشانه های بروز این بیماری:

  • دشواری در خوردن و آشامیدن مواد
  • ضعف صورت
  • خشکی دهان
  • آبریزش دهان
  • ناتوانی در لبخند زدن
  • ناتوانی در اخم کردن
  • تاری دید
  • درد در ناحیه فک و گوش بیرونی

میباشند. در صورت بروز هر یک از این علائم سریعاَ به پزشک، جهت درمان مراجعه کنید. دقت کنید که اگر به بیماری های زیر مبتلا هستید، جزو گروهی میباشید که در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به فلج بل قرار دارید.

  1. دیابت
  2. عفونت ریه
  3. سابقه خانوادگی فلج بل

لازم به ذکر است که خانم های باردار نیز جزو گروهی هستند که در معرض خطر ابتلا به این بیماری میباشند.

علائم فلج بل چیست؟

 تشخیص فلج بل توسط پزشک

پس از بروز هر یک از عوامل نام برده، پزشک برای تشخیص دقیق تر

  • ام آر آی(MRI) و یا سی تی اسکن انجام میدهد.
  • آزمایش خون میگیرد.( برای تشخیص حظور عفونت باکتریایی و ویروسی)
  • از شما درباره سابقه خانوادگی ابتلا به این بیماری سوال میپرسد.
  • معاینه فیزیکی برای اندازه گیری میزان ضعف در صورت را انجام میدهد.

ورزش برای درمان فلج صورت در منزل

  1. تمرینات چشم: چشم هایتان را بفشارید به این صورت که تصور کنید در معرض نور مستقیم خورشید هستید. سپس سعی کنید بدون تکان دادن گردن و در حالتی که گردن خود را صاف نگه داشته اید به سمت پایین نگاه کنید.
  2. تمرینات ابرو: سعی کنید برای مدت زمان 15 الی 20 ثانیه ابروهایتان را بالا نگه دارید. سعی کنید این کار را تا حدی دقیق انجام دهید که در پیشانی چروکیدگی مشاهده کنید. همچنین میتوانید نوک چهار انگشت دستتان را روی ابروی آسیب دیده قرار دهید و به سمت بالا تا خط مو، ماساژ دهید.
  3. تمرینات بینی: نفس عمیق بکشید. به گونه ای که در حال بوییدن عمیق هستید و سعی کنید عضلات بینی و اطراف آن را تکان دهید. این تمرین به بهبود حرکات عضلات صورت کمک میکند.
  4. تمرینات دهان: دهان خود را به گونه ای باز کنید که انگار در حال خندیدن هستید و سپس آن را ببنید و این حرکات را تکرار کنید. لب بالایی خود را با دندان به سمت پایین بکشید و رها کنید. همچنین میتوانید با حرکت دادن فک پایین، سعی کنید گوشه لبهایتان را با دندان سمت مخالف لمس کنید.
  5. تمرینات گردن: سر را به یک طرف کمی خم کنید، سپس آن را برای ده ثانیه به سمت پایین نگه دارید و سپس به آرامی به حالت اولیه باز گردانید. این حرکات به بهبود انعطاف پذیری عضلات گردن شما کمک میکنند.

دقت داشته باشید که تمرین در منزل در صورتی میتواند به بهبودی شما کمک کند که با جلسات فیزیوتراپی در منزل به صورت منظم، همراه باشد. تمریناتی که توسط فیزیوتراپیست در منزل برای شما تجویز میشوند، کاملا اختصاصی و با توجه به وضعیت جسمانی شما هستند. برای کسب اطلاعات بیشتر به سامانه تهران درمان سر بزنید.

تمرینات فیزیوتراپی در منزل

فیزیوتراپی فک در منزل

فیزیوتراپی فک در درمان و کاهش دردهای ناشی در این ناحیه به بیماران کمک می کند. فیزیوتراپیست فک مراجعه کنندگان را در دریافت بهترین درمان، متناسب با مسئله ای که دارند راهنمایی خواهد کرد و ممکن است هنگام تهیه برنامه درمانی فردی، افراد را به دریافت دارو از دندان پزشک به منظور کنترل درد نیز تشویق کند. تکنیک هایی که در زمینه فیزیوتراپی فک به بیماران ارائه می شوند محدود به فک نمی باشند و در زمینه های مختلفی مانند فیزیوتراپی کمر در منزل، فیزیوتراپی گردن در منزل، فیزیوتراپی دست در منزل و فیزیوتراپی زانو در منزل نیز استفاده می شوند. این تکنیک ها عبارت اند از:

  • گرما درمانی برای بهبود گردش خون در بدن
  • یخ درمانی برای کاهش تورم و تسکین درد
  • آموزش بهبود وضعیت و نحوه درست قرار گرفتن فک
  • تمرینات ورزشی فکی برای تقویت عضلات، دامنه حرکت و انعطاف پذیر عضلات فک
  • تحریکات الکتریکی عصب از طریق پوست

برای رسیدن به درمانی سریع تر تمریناتی که فیزیوتراپیست به شما را مرتب انجام دهید. از خوردن غذاهای سفت پرهیز کنید و مواد غذایی سفت را به قطعات کوچک تر برش بزنید. از روش های آرام سازی بدن در مواقعی که در معرض استرس قرار می گیرید، استفاده کنید.

 عوارض فیزیوتراپی صورت

انجام فیزیوتراپی توسط افرادی از که از تخصص کافی در این زمینه برخوردار نیستند ممکن است عوارض ناخوشایندی را برای بیمار به ارمغان آورند. استفاده از دستگاه های فیزیوتراپی بایستی با دانش، آگاهی از فرکانس و شدت مورد نیاز برای درمان بیماری باشد. افراد متخصص به خوبی می توانند این موارد را برای رسیدن به نتیجه مطلوب، تنظیم کنند. افرادی که به منظور درمان راهی مراکز توانبخشی نامعتبر می شوند ممکن است عوارضی مانند:

  • کج شدن صورت
  • اختلال در چین های صورت
  • بسته شدن چشم
  • عدم تقارن در لب ها

را تجربه کنند و این در حالی است که درمان توسط یک مرکز تخصصی قابل اطمینان نتایج زیر را به همراه خواهد داشت.

  • بهبود حرکات صورت و لبها
  • ایجاد تقارن در صورت بهبود یافته
  • باز و بسته شدن طبیعی چشم ها
  • تقارن لب ها و حرکات منظم آنان
  • بازیابی زیبایی و اعتماد به نفس مجدد

 به این منظور مرکز و تیم تخصصی تهران درمان با داشتن کادری کارآزموده و مجرب آماده اند تا شما در پروسه درمان یاری رسانند.

درمان دارویی فلج بل

فیزیوتراپی صورت در منزل تهران

جالب است که بدانید طی آزمایشات و ورزش هایی که در سال 2000 درباره بیماری فلج بل و نقش فیزیوتراپی در درمان آن انجام شد، 200 نفر بیمار داوطلب شرکت کردند. در این آزمایش 150 بیمار برای مدت زمان 6 ماه در شرایط مختلف تحت درمان قرار داشتند. 50 نفر از بیماران تنها با ورزش و 100 نفر از آنان با استفاده از تکنیک های ماساژ درمانی فیزیوتراپی و با کمک فیزیوتراپیست ها تحت درمان قرار گرفتند. پس از اتمام دوره نتایج بسیار خارق العاده بود به طوری که ثابت شد بیمارانی که با استفاده از فیزیوتراپی منظم درمان شدند، نسبت به بقیه روند کامل تری از درمان را طی کرده بودند. با استناد بر این مدارکات میتوانید با استفاده از درمان فیزیوتراپی در زمانی سریع تر به نتیجه دلخواه برسید. شما می توانید از متخصصین تیم تهران درمان، جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره فیزیوتراپی صورت در منزل تهران، مشاوره دریافت کنید.

نشانی کوتاه صفحه:
اشتراک گذاری:
مطالب مرتبط :
ارسال دیدگاه و طرح سوال :

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت ، استفاده از سرویس ریکپچای گوگل الزامی است که منوط به خط مشی رازداری و شرایط استفاده گوگل است.

من با این قوانین موافقم.

پیمایش به بالا

درخواست فوری

در موقعیتی اورژانسی هستید و به خدمات ما نیاز دارید؟
با تهران درمان تماس بگیرید یا فرم زیر را تکمیل نمایید

logo

تلفن های تماس تهران درمان به صورت 24 ساعته :

Skip to content