فیزیوتراپی با لیزر چیست و چگونه انجام می شود؟

یکی از روش های جدیدی که در سال های اخیر انجام آن بسیار مفید شناخته شده، فیزیوتراپی با لیزر است. پیش از این از لیزر برای درمان و جراحی های بسیاری استفاده میشد و حالا در سالهای اخیر از آن حتی در فیزیوتراپی نیز استفاده می کنند که در درمان بیماران بسیار موثر  واقع شده است. این روش، یکی از تکنیک هایی است که برای عارضه های دردناک به کار می رود.

اغلب کسانی که میخواهند از خدمات فیزیوتراپی به ویژه فیزیوتراپی با لیزر استفاده کنند می خواهند این کار را در منزل انجام دهند و به دنبال فیزیوتراپی در منزل هستند که کلینیک خدمات پرستاری تهران درمان در کنار حفظ کیفیت بالا این قابلیت را در مجموعه خود دارد. این مجموعه فیزیوتراپی سالمندان و سایر سنین را برای تمامی آسیب ها در منزل به صورت تخصصی به بیماران با بهترین قیمت ارائه می کند.

درخواست مشاوره رایگان و استعلام قیمت خدمات

برای مشاوره رایگان توسط مشاورین ما فرم زیر را پر کنید.(کارشناسان ما در سریع ترین زمان، با توجه به الویت درخواست ها، با شما تماس می گیرند)

همچنین می توانید با شماره های 02177530617 و 02177531124 برای خدمات در تهران تماس حاصل نمایید

فیزیوتراپی با لیزر

 تحقیقات زیادی در زمینه فیزیوتراپی با لیزر تاکنون صورت گرفته و همه آن ها بر تسریع فرایند بهبود زخم با استفاده از لیزر تاکید می کنند. با تاباندن لیزر و فرستادن انرژی سلول های بیمار تحریک شده و باعث می شود تا درمان فرد با درد و عوارض کمتری انجام شود.

 همچنین، لیزر درمانی در دردهای عضلانی و اسکلتی نیز کاربرد موثری دارد و علاوه بر آن از این روش، برای بهبود ترمیم زخم و التهاب نیز استفاده می شود. لازم به ذکر است که استفاده از لیزر در فیزیوتراپی این امکان را فراهم می کند تا پزشک دقیق تر عمل کرده و همانطور که گفتیم بیمار درد و تورم کمتری را تجربه کند.

در فیزیوتراپی از لیزر در کنار سایر تجهیزات استفاده می شود. این لیزر کم توان است که به آن اصطلاحا “لیزر سرد” می گویند. نحوه عملکرد آن هم به این صورت است که با تاباندن این امواج نوری در هنگام فیزیوتراپی امواج به پوست تابانده شده و به بافت های بدن رسیده و در نتیجه باعث بهبود بافت های تخریب شده، کاهش درد و التهاب، تسریع درمان زخم و جای آن خواهد شد.

کاربرد لیزر در فیزیوتراپی

لیزر در فیزیوتراپی امروزه کاربرد اساسی دارد. چراکه با استفاده از آن بازسازی سلول ها در بدن به صورت اساسی آغاز شده و درد بیمار تا حد بسیار زیادی کاهش پیدا می کند. با لیزرتراپی قصد ما برطرف کردن علائم نقاط آسیب دیده نیست بلکه با این کار به صورت جدی تلاش به بهبود آسیب دیدگی در بدن می کنیم.

در این روش، با تاباندن لیزر به پوست و رسیدن آن به بافت های بدن بافت های آسیب دیده تا حد زیادی بهبود پیدا می کنند. اغلب فیزیوتراپیست های حرفه ای برای بهبود صدمات حاد و مزمن از این روش در کنار روش های دیگر برای درمان بیماران استفاده می کنند.لیزرتراپی کاربرد بسیار زیادی در فیزیوتراپی و بهبود بیماران آسیب دیده دارد. به طوریکه از آن می توان برای درمان روماتیسم، انواع آسیب های وارده به تاندوم ها، درد فک، درد در ناحیه گردن و بهبود انواع زخم ها استفاده نمود.

کاربرد لیزر در فیزیوتراپی

فیزیوتراپی با لیزر کم توان

نام دیگر لیزر کم توان همان “لیزر سرد” می باشد که همانطور که گفتیم این تکنیک روشی برای بهبود زخم، کاهش درد و درمان بسیاری از بیماری ها است. لیزر سرد کاربرد بسیار اساسی ای در فیزیوتراپی دارد چراکه، با استفاده از آن می توان سرعت بازسازی بافت ها را تا حدود بسیار زیادی بالا برد تا بیمار با سرعت بالاتری بهبود یابد. این روش، همچنین در کاهش درد و التهاب نیز تاثیر به سزایی دارد. این روش توسط پزشکان حاذق انجام می شود و روش کار آن هم به این صورت است که توسط دستگاهی کوچک انجام می شود که به راحتی قابل حمل و نقل است و میتوان آن را جا به جا کرد و در منزل از آن حتی استفاده نمود. دسته این دستگاه مانند چراغ قوه عمل می کند و به چراغ قوه تشبیه می شود که روبروی ناحیه آسیب دیده قرار گرفته و با استفاده از این روش لیزر به ناحیه آسیب دیده تابیده خواهد شد. لازم به ذکر است که موج لیزر و دستگاه به نوع و میزان آسیب دیدگی بیمار بستگی دارد.این روش با استفاده از سطرح انرژی پایین و فوتون استفاده می شود و مهم ترین تفاوت آن با لیزرهای فراکانس بالا آن است که پوست شما برش داده نمی شود. درزمان استفاده از این روش، پزشک دستگاه را روی بدن شما قرار می دهد و می تواند به آن با دستگاه بسیار نزدیک شود. گاه با استفاده از حتی یک جلسه از این روش میتوان مشکل و عارضه بیمار را برطرف کرد و تعداد جلسات بیمار بستگی به نظر متخصص و مشکل او دارد.

فیزیوتراپی با لیزر پرتوان

این روش نیز شباهت بسیاری با لیزر کم توان دارد با این تفاوت که شدت آن بالاتر بوده و نفوذ عمیق تری برای بهبود ناحیه آسیب دیده خواهد داشت. این روش، کاربرد بسیار موثری در فیزیوتراپی ایفا می کند و به واسطه آن می توان بسیاری از آسیب ها را درمان کرد که آسیب های تاندونی، عضلانی و مفاصل از انواع آن محسوب می شوند. گاه شدت لیزر درمانی با لیزر پرتوان به میزان 50 برابر لیزر کم توان نیز می رسد.

فیزیوتراپی با لیزر پرتوان

فیزیوتراپی با لیزر برای زانو

یکی از مهم ترین مفاصل بدن زانو محسوب می شود که به علت تحمل فشار ناشی از وزن و حرکت فراوان در طول روز، در معرض آسیب های بسیاری قرار دارد.

یکی از روش های کاربردی مهم، استفاده از فیزیوتراپی زانو در منزل با استفاده از لیزر برای درمان زانو  می باشد. این روش تا حدود زیادی در درمان زانو درد موثر است.

استفاده از لیزر پرتوان در درمان انواع زانو درد موثر است و باعث بهبود بسیاری از آسیب های مفصل زانو می شود. التهاب تاندون زانو، پارگی زانو، کشیده شدن زانو،  کشیده شدن رباط ها و ضعف عضلات و مشکلات کشکک زانو را میتوان با استفاده از فیزیوتراپی با لیزر درمان کرد و به طور کلی این روش، یکی از مهم ترین و موثرترین روش ها برای درمان انواع زانو درد محسوب می شود.

فیزیوتراپی با لیزر برای دیسک کمر

استفاده از لیزر در علم فیزیوتراپی یک روش رایج در دنیای امروزه محسوب می شود.  این روش، تکنیکی موثر برای درمان انواع بیماری ها و بهبود درد است که توسط متخصصان داخلی و خارجی درحال استفاده است. بهبود سریع زخم، کاهش التهاب و کاهش درد باعث می شود تا از این روش در علم فیزیوتراپی استفاده شود و برای همین هم آنقدر محبوب است. یکی از مشکلات رایج در بین مردم کمر درد است که به دلایل مختلفی ممکن است برای هر بیماری اتفاق بیافتد. بر اساس تحقیقات، فیزیوتراپی با لیزر حتی می تواند در بهبود دیسک کمر نیز موثر واقع شود. به طوریکه،  با نفوذ عمیق به بافت کمر با استفاده از لیزر میتوان آن را درمان نمود.  این روش می تواند با نظر پزشک انتخابی شما با ترکیب چند روش درمانی و با کمک از لیزر صورت گیرد و بهترین نتیجه را برای بیمار حاصل کند.

فیزیوتراپی با لیزر برای دیسک گردن

یکی از رایج ترین مشکلات بیماران مراجع کننده به کلینیک های درمانی، مشکلات ناشی از دیسک گردن می باشد که به علت های مختلفی ممکن است ایجاد شده باشد. جالب است بدانید فیزیوتراپی با لیزر در درمان دیسک گردن هم کاربرد دارد و روشی غیرتهاجمی و امن و مطمئن و کم درد برای بیماران محسوب می شود. استرس، افزایش سن، قرار گرفتن در دوران سالمندی، آسیب های مختلف جسمی می تواند از مهم ترین دلایل آسیب به دیسک گردن باشد. پزشک با استفاده از لیزر و تاباندن امواج روی دیسک گردن، التهاب و درد آن را به میزان قابل توجهی کاهش داده و روند بهبودی بیمار را تسریع خواهد بخشید. به طوریکه، فشار های مختلف بر دیسک گردن کاهش پیدا کرده و درد بیمار تا حدود زیادی تسکین داده می شود. این روش، بر اساس میزان و نوع مشکل بیمار میتواند به میزان جلسات مختلفی صورت گیرد و توسط پزشک تجویز شود.

فیزیوتراپی با لیزر برای دیسک کمر

عوارض لیزر درمانی فیزیوتراپی

همانطور که گفتیم، لیزر درمانی کاربرد بسیار موثری در مشکلات دیسک گردن، زانو درد، مشکلات عضلات و انواع آسیب هایی که به جسم در اثر ورزش و حوادث مختلف وارد شده دارد. این روش، مانند هر روش دیگری بدون عارضه نمی باشد و اگر توسط متخصصان حاذق و با دقت کافی و توسط تجهیزات پیشرفته انجام نشود میتواند برای بیمار خطرآفرین هم باشد. بنابراین، بسیار مهم است که چه مرکز و چه پزشکی را برای این کار انتخاب می کنید از این رو لازم است در انتخاب خود دقت کافی داشته باشید و سرسری عمل نکنید.

هزینه فیزیوتراپی با لیزر

هزینه فیزیوتراپی با لیزر بر اساس نوع و میزان آسیب وارد شده به بدن متفاوت است و به فاکتورهای بسیار زیادی وابسته می باشد. مهم است که چه تعداد جلسه و چه روش های درمانی ای در بهبود بیمار توسط پزشک تجویز می شود که براساس نوع کار، زمانی که پزشک اختصاص می دهد برای درمان هزینه نیز متفاوت خواهد شد. مثلا هزینه بیماری که تنها مشکلش در ناحیه گردن است تا بیماری که هم در ناحیه گردن و هم در ناحیه زانو و کمر دچار مشکل است به طور قطع متفاوت خواهد بود چون میزان کاری و انرژی و وقتی که برای این دو بیمار اختصاص می یابد هم متفاوت است.

فیزیوتراپی با لیزر در تهران

کلینیک تهران درمان، مجموعه ای است که انواع خدمات فیزیوتراپی در منزل را در تهران برای بیماران فراهم می کند که به  مهم ترین خدمات آن ها می توان به فیزیوتراپی در منزل، فیزیوتراپی گردن در منزل، فیزیوتراپی صورت در منزل، فیزیوتراپی سالمندان در منزل، فیزیوتراپی دست در منزل اشاره کرد.

اغلب اطرافیان و کسانی که نیاز به فیزیوتراپی دارند و دچار انواع مشکلات حرکتی هستند می خواهند از خدمات فیزیوتراپی در منزل استفاده کنند که کلینیک تهران درمان امکان استفاده از این خدمات را با بالاترین کیفیت ممکن در خانه بیمار با بهترین متخصصان و بهترین تجهیزات فراهم نموده است. بنابراین، اگر شما هم دنبال روشی غیرتهاجمی، امن و مطمئن با بالاترین بازدهی هستید توصیه ما به شما استفاده از فیزیوتراپی با لیزر است که برای دریافت این خدمات می توانید کلینیک تهران درمان را انتخاب کنید و با خیال راحت درمان خود را به متخصصان این مرکز بسپارید.

فیزیوتراپی با لیزر در تهران

جمع بندی

یکی از روش های جدیدی که در سال های اخیر انجام آن بسیار مفید شناخته شده، فیزیوتراپی با لیزر است.تحقیقات زیادی در این زمینه تاکنون صورت گرفته و همه آن ها بر تسریع فرایند بهبود زخم با استفاده از لیزر تاکید می کنند. به این صورت که با تاباندن لیزر و فرستادن انرژی سلول های بیمار تحریک شده و باعث می شود تا با درد و عوارض کمتری درمان او انجام شود.

 لیزر درمانی در دردهای عضلانی و اسکلتی نیز کاربرد موثری دارد و علاوه بر آن از این روش برای بهبود ترمیم زخم و التهاب نیز استفاده می شود. لازم به ذکر است که استفاده از لیزر در فیزیوتراپی این امکان را فراهم می کند تا پزشک دقیق تر عمل کرده و همانطور که گفتیم بیمار درد و تورم کمتری را تجربه کند. لیزر در فیزیوتراپی امروزه کاربرد اساسی دارد. چراکه، با استفاده از آن بازسازی سلول ها در بدن به صورت اساسی آغاز شده و درد بیمار تا حد بسیار زیادی کاهش پیدا می کند. با لیزرتراپی قصد ما برطرف کردن علائم نقاط آسیب دیده نیست بلکه با این کار به صورت جدی تلاش به بهبود آسیب دیدگی در بدن می کنیم.

هزینه فیزیوتراپی با لیزر بر اساس نوع و میزان آسیب وارد شده به بدن متفاوت است و به فاکتورهای بسیار زیادی وابسته می باشد اما اغلب به دلیل تخصصی بودن این خدمات هزینه های آن ها بالا است.

این روش، مانند هر روش دیگری بدون عارضه نمی باشد و اگر توسط متخصصان حاذق و با دقت کافی و توسط تجهیزات پیشرفته انجام نشود میتواند برای بیمار خطرآفرین هم باشد. بنابراین، بسیار مهم است که چه مرکز و چه پزشکی را برای این کار انتخاب می کنید. از این رو لازم است در انتخاب خود دقت کافی داشته باشید و سرسری عمل نکنید. مهم ترین خدماتی که بیماران امروزه دنبال آن می گردند ارائه خدماتی تخصصی با کیفیت بالا در منزل است که کلینیک تهران درمان، بهترین مجموعه تخصصی در این زمینه است. این مرکز شرایط استفاده از انواع خدمات فیزیوتراپی در منزل را با استفاده از بهترین متخصصان در منزل برای بیماران فراهم کرده تا آن ها بتوانند از انواع خدمات به فیزیوتراپی در منزل، فیزیوتراپی گردن در منزل، فیزیوتراپی لگن در منزل، فیزیوتراپی دست در منزل و فیزیوتراپی سالمندان در منزل استفاده کنند. جهت آگاهی از خدمات این مرکز می‌توانید به پیج اینستاگرام تهران درمان مراجعه کرده و در مورد خدمات ارائه شده توسط این مرکز اطلاعات لازم را کسب نمایید؛ همچنین میتوانید به اطلاعات تماس تلفنی، مشاوره رایگان آنلاین و مشاوره حضوری، در صفحه (تماس با ما)، دسترسی داشته باشید.

نشانی کوتاه صفحه:
اشتراک گذاری:
مطالب مرتبط :
ارسال دیدگاه و طرح سوال :

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت ، استفاده از سرویس ریکپچای گوگل الزامی است که منوط به خط مشی رازداری و شرایط استفاده گوگل است.

من با این قوانین موافقم.

پیمایش به بالا

درخواست فوری

در موقعیتی اورژانسی هستید و به خدمات ما نیاز دارید؟
با تهران درمان تماس بگیرید یا فرم زیر را تکمیل نمایید

logo

تلفن های تماس تهران درمان به صورت 24 ساعته :

Skip to content