فیزیوتراپی دست در منزل

دست پرکاربردترین عضو بدن است. بسیاری از فعالیت‌ های روزانه مانند خوردن، جابجایی اجسام، نوشتن و… توسط دست انجام می‌ شود. بنابراین هرگونه ناراحتی و درد در دست ها می تواند امور روزمره شما را مختل نماید. آسیب و صدمه به دست دلایل مختلفی دارد. اگر شما هم از درد دست رنج می برید، می دانید که این موضوع چقدر آزار دهنده است. به طور حتم اولین اقدام شما مراجعه به پزشک جهت درمان و بهبود درد است. یکی از مهم‌ ترین درمان‌ هایی که توسط پزشک جهت بهبود مشکلات مربوط به مفاصل و عضلات دست پیشنهاد می شود، فیزیوتراپی است. فیزیوتراپی در منزل و کلینیک های درمانی قابل انجام می باشد، اما اگر به هر دلیلی امکان مراجعه مرتب به کلینیک درمانی را ندارید، می توانید با یک مرکز خدمات پرستاری حرفه ای و معتبر مانند مرکز خدمات پرستاری تهران درمان جهت انجام خدمات فیزیوتراپی دست در منزل تماس بگیرید. فیزیوتراپی هرکدام از قسمت های دست مانند انگشتان، مچ، آرنج، بازو و شانه متفاوت است و تمرینات مختلفی توسط پزشک برای هر قسمت داده خواهد شد. اگر به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد فیزیوتراپی دست در منزل هستید با ادامه مقاله زیر همراه باشید.

درخواست مشاوره رایگان و استعلام قیمت خدمات

برای مشاوره رایگان توسط مشاورین ما فرم زیر را پر کنید.(کارشناسان ما در سریع ترین زمان، با توجه به الویت درخواست ها، با شما تماس می گیرند)

همچنین می توانید با شماره های 02177530617 و 02177531124 برای خدمات در تهران تماس حاصل نمایید

فیزیوتراپی انگشتان دست در منزل

درد، احساس سوزش، گزگز، تورم از مشکلاتی است که از طریق فیزیوتراپی انگشتان دست می توان به بهبود و درمان آن ها کمک کرد. اگر به خوبی نمی توانید انگشتان دست را باز و بسته کنید یا انگشتان دست تان هنگام خم شدن صدا می‌ دهند بهتر است، تمرینات فیزیوتراپی دست در منزل مانند  مانند بازکردن انگشتان از طریق کش، فشار دادن شی روی کف دست، بلند کردن اجسام کوچک، جمع کردن اجسام حوله‌ ای و نرم، گرد کردن انگشتان، باز و بسته کردن دست به آرامی را انجام دهید. توجه داشته باشید که این نوع تمرینات باید توسط متخصص فیزیوتراپی یا پزشک به صورت اصولی به شما آموزش داده شوند.

فیزیوتراپی انگشتان دست در منزل

فیزیوتراپی مچ دست در منزل

مچ دست به دلایل مختلفی از جمله آماس، سندروم، شکستگی، روماتیسم، بارداری، جراحی، تمرینات غیر اصولی ورزشی و… ممکن است دچار آسیب شود. اگر هنگام بلند کردن اشیا احساس درد در مچ دست خود دارید یا مچ تان دچار تورم، قرمزی و کبودی شده، باید به پزشک مراجعه کنید. فیزیوتراپی مچ دست از بهترین راهکارهای درمانی جهت بهبود این شرایط است. فیزیوتراپی دست در منزل با هدف تقویت عضلات مچ دست از طریق تمرینات کششی و تقویتی، ماساژ، نیدلینگ و… انجام می شود. فیزیوتراپی مچ دست با دستگاه اولتراسوند، الکتروتراپی نیز توسط پزشک متخصص یا فیزیوتراپیست امکان پذیر است.

فیزیوتراپی مچ دست شکسته در منزل

شکستگی مچ دست به دلایل مختلفی مانند تصادف، آسیب ورزشی، افتادن و سقوط ناگهانی روی زمین ایجاد می‌ شود و گاهی با درد شدید نیز همراه است. بهترین راه برای تشخیص شکستگی عکس رادیولوژی می باشد. فیزیوتراپیست از طریق این عکس نوع و میزان شکستگی، آسیب به اعصاب و رگ های خونی را بررسی می کند. پس از آن و در صورتی که آسیب دیدگی شدید نباشد، تمرینات مناسب جهت بهبود عضلات و کمک به حرکت و کشش آن ها به بیمار داده می شود. فیزیوتراپی دست در منزل به خصوص وقتی شکستگی در دست یا مچ مشاهده شود، باید بعد از مراجعه به ارتوپد و اطمینان از بی خطر بودن ماساژ و تمرینات قدرتی و کششی  انجام شود.

فیزیوتراپی آرنج دست در منزل

آرنج دست محل اتصال استخوان فوقانی بازو، زند زیرین و زند زبرین است. بیشترین صدماتی که ممکن است آرنج را تحت تاثیر قرار دهند، مربوط به حرکات ورزشی، پرتاب کردن اشیا و… می باشد. کشیدگی، دررفتگی و شکستگی از مهم‌ ترین دلایل ایجاد درد و ناراحتی در آرنج محسوب می شوند. در هر صورت علت درد در آرنج هر چه که باشد، فیزیوتراپی دست در منزل از طریق تمریناتی مانند خم کردن آرنج، چرخاندن ساعد به سمت بیرون، تمرینات تقویتی و کار با دمبل موجب درمان و بهبود آرنج خواهند شد.

فیزیوتراپی آرنج دست در منزل

فیزیوتراپی شانه در منزل

استخوان کتف به استخوان بازو و شانه متصل است، به همین دلیل هنگام بلند کردن بازو ممکن است درد در کتف و شانه شما نیز احساس شود یا بالعکس اگر کتف یا شانه های شما آسیب دیده باشد، درد می تواند بازو را نیز تحت تاثیر قرار دهد. تشخیص درست علت درد و ناراحتی باید توسط پزشک تشخیص داده شود. پس از آن و در صورت تجویز فیزیوتراپی بازو در منزل یا فیزیوتراپی شانه می توانید از سایر خدمات فیزیوتراپی مانند مغناطیس درمانی، ماساژ، لیزر درمانی، گرما درمانی و… بهره مند شوید.

تمرینات فیزیوتراپی شانه

بسیاری از مشکلات مربوط به کتف و شانه در اثر تمرینات فیزیوتراپی قابل درمان و بهبود هستند. تمرینات فیزیوتراپی با هدف گسترش دامنه حرکتی مفصل شانه انجام می شوند. این تمرینات شامل موارد زیر هستند:

  • خوابیدن به کمر و بلند کردن میله با دستان کاملا صاف در بالا و پشت سر 
  • چرخاندن بازو به سمت بیرون و داخل توسط فیزیوتراپیست
  • کشش عضلات پشت به حالت ایستاده از طریق گرفتن میله یا قاب در
  • قرار دادن بازوها در جلو بدن و حرکت دادن آنها به طرف مخالف
  • انجام حرکت پاندول با خم شدن به صورت قائم و حرکت دست به صورت دایره ای

فیزیوتراپی شانه در منزل

مراحل فیزیوتراپی دست

مراحل فیزیوتراپی دست در منزل، بهبود اختلالات آرتروز، آسیب های تروماتیک، تاندونیت های دست، شکستگی وسایر ناتوانی ها و مشکلات در این عضو بدن را هدف قرار می دهد. فیزیوتراپی دست در منزل از طریق امواج درمانی، تکنیک های مختلف تیپینگ، ماساژ، تمرینات قدرتی و کششی و… بر اساس ناحیه صدمه دیده، میزان درد، شدت و میزان آسیب دیدگی انجام می‌ شود.

عوارض فیزیوتراپی دست

در کنار تمام مزایایی که فیزیوتراپی دست به همراه دارد، عدم تشخیص صحیح میزان آسیب، عدم مهارت فیزیوتراپیست در چگونگی استفاده از دستگاه، انجام غیر اصولی تمرینات ورزشی می توانند منجر به عوارضی همچون درد، تورم، آسیب بیشتر، کبودی و… شوند.  این در نهایت می‌ تواند علاوه بر مشکلات پزشکی مشکلات روانی و عاطفی نیز برای بیمار به همراه داشته باشد. مرکز خدمات پرستاری تهران درمان راهی برای کاهش این دغدغه ها و نگرانی هاست. این مرکز با در اختیار داشتن کادری آموزش دیده و مجرب از بهترین پزشکان و پرستاران خود را متعهد می داند تا نیاز بیماران را در این بخش به خوبی پاسخگو باشد. اگر می خواهید با اطمینان اقدام به انتخاب نمایید، به شما توصیه می شود به پیج اینستاگرام تهران درمان مراجعه کنید یا از طریق شماره های موجود در سایت اقدام نمایید.

نشانی کوتاه صفحه:
اشتراک گذاری:
مطالب مرتبط :
ارسال دیدگاه و طرح سوال :

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت ، استفاده از سرویس ریکپچای گوگل الزامی است که منوط به خط مشی رازداری و شرایط استفاده گوگل است.

من با این قوانین موافقم.

پیمایش به بالا

درخواست فوری

در موقعیتی اورژانسی هستید و به خدمات ما نیاز دارید؟
با تهران درمان تماس بگیرید یا فرم زیر را تکمیل نمایید

logo

تلفن های تماس تهران درمان به صورت 24 ساعته :

Skip to content