وصل آنژیوکت در منزل

برخی بیماران به دلیل مشکلات سلامتی که دارند، لازم است تا مواد مغذی را با سرعت بیشتری به اندام‌ های بدن برسانند. این به ویژه برای بیمارانی که دچار افت مواد غذایی و آب بدن هستند، یک ضرورت محسوب می شود. تزریق سرم با هدف رساندن سریع تر مواد معدنی، مغذی و دارویی انجام می شود.

مشاوره تلفنی و درخواست خدمات پرستاری در منزل

اگر هدف تنها تزریق داروهای وریدی باشد، می توان این کار را با وصل آنژیوکت در منزل انجام داد. برخی از بیماران نیاز دارند که به طور مرتب تزریق سرم را انجام دهند، اما از آنجا که شرایط بیماری و ضعف جسمی رفت و آمد در ترافیک و مسافت های طولانی شهر را دشوار می‌ کند، بهتر است خدمات تزریقات در منزل انجام شود تا آن ها بتوانند با آسایش و راحتی بیشتری در منزل دوره درمان و بهبودی را پشت سر بگذارند.

مراکز خدمات پرستاری مانند تهران درمان با هدف ارائه انواع خدمات مربوط به تزریقات و دیگر خدمات پزشکی تأسیس شده اند. برای وصل آنژیوکت در منزل و هر نوع خدمات مربوط به سرم تراپی می توانید با این مرکز تماس بگیرید.

درخواست مشاوره رایگان و استعلام قیمت خدمات

برای مشاوره رایگان توسط مشاورین ما فرم زیر را پر کنید.(کارشناسان ما در سریع ترین زمان، با توجه به الویت درخواست ها، با شما تماس می گیرند)

همچنین می توانید با شماره های 02177530617 و 02177531124 برای خدمات در تهران تماس حاصل نمایید

سرم زدن در منزل

همانطور که گفته شد، تزریق سرم در منزل جهت ارسال مواد غذایی به اندام های بدن برای احیا و بهبود شرایط سلامتی است. سرم زدن روشی موثر برای رساندن مواد مورد نیاز بدن به منظور حفظ سلامتی یا درمان یک بیماری است. در این بین زنان، سالمندان، بیماران، افراد معلول و ناتوان بیشترین دریافت کنندگان خدمات سرم تراپی در منزل هستند.

وصل آنژیوکت در منزل یا سرم تراپی باعث می شود تا بیمار بتواند دوزهای بیشتری از دارو را بهتر و سریعتر دریافت کند. این روش درمان نه تنها می تواند داروها، بلکه هیدراتاسیون و همچنین ویتامین ها و مواد معدنی بدن را با سرعت بیشتری انجام می دهد، زیرا این مواد بدون عبور از سیستم گوارشی به طور مستقیم وارد خون می شوند. سرم تراپی در منزل باعث می شود تا بیمار بهتر و سریعتر به  انفوزیون های درمانی دسترسی پیدا کند. از طرفی در مصرف وقت و هزینه ها نیز صرفه جویی خواهد شد و مدت اقامت بیمار در بیمارستان نیز کاهش می یابد.

سرم زدن در منزل

وصل سرم به آنژیوکت

آشنایی با نحوه تزریق سرم وریدی برای افرادی که مسئولیت مراقبت از بیمار یا سالمند را در منزل بر عهده دارند(پرستار بیمار یا پرستار سالمند)، بسیار مهم است و باعث می شود تا آنها بدون نگرانی بتوانند در صورت نیاز وصل سرم به آنژیوکت یا وصل آنژیوکت در منزل را انجام دهند. آشنایی با این موارد کمک می کند تا در مواقع اضطراری یا زمانی که پرستار در منزل نیست، خانواده ها بتوانند بخشی از روند درمان بیمار را خود انجام دهند. اما چگونه می توان وصل سرم به آنژیوکت را انجام داد، فقط کافیست مراحل زیر دنبال شوند:

  • پس از پیدا کردن ورید بیمار و وارد کردن نیدل، کاتتر آنژیوکت وارد رگ می شود.
  • در مرحله بعدی به وسیله چسب ضد حساسیت آنژیوکت روی پوست بیمار ثابت نگه داشته می شود.
  • سرم هواگیری شده و در پوش آنژیوکت برداشته می شود.
  • در نهایت از طریق سرپیچ اتصال، لوله ست سرم به آنژیوکت وصل می‌ شود.

نکته مهم: آنژیوکت انواع مختلفی دارد که بر حسب سن و شرایط بیمار انتخاب می شوند. در هر صورت هر آنژیوکتی که انتخاب شود، باید مراحل ذکر شده بالا جهت نصب سرم دنبال شود.

نحوه در آوردن آنژیوکت

گاهی اوقات لازم است آنژیوکت به مدت دو تا سه روز روی دست بیمار برای دریافت سرم های مختلف متصل باشد. پس از گذشت این بازه زمانی باید آنژیوکت از روی دست بیمار باز شود. این کار مانند  وصل آنژیوکت در منزل توسط پرستار انجام می‌ شود، اما اگر به هر دلیلی پرستار در دسترس نیست، خودتان باید این کار را به شرح زیر  انجام دهید:

  • ابتدا یک پنبه الکل برداشته و قسمت هایی که چسب روی پوست بیمار است را به وسیله پنبه الکل ضدعفونی کنید. این کار باعث جدا شدن راحت تر چسب از روی پوست بیمار می شود.
  • حالا چسب ها را به آهستگی از روی دست بیمار به سمت کلاهک آنژیوکت جمع کنید.
  • پس از آن که چسب ها از همه طرف آزاد شدند، دوباره پنبه الکل برداشته و در حالی که آنژیوکت را با یک دست جدا کرده با دست دیگر بلافاصله پنبه الکل را روی محل تزریق قرار دهید.

وصل سرم به آنژیوکت

ورم دست بعد از آنژیوکت

ممکن است بعد از وصل آنژیوکت در منزل و تزریق سرم متوجه تورم روی دست بیمار شده باشید، اما علت ورم دست بعد از آنژیوکت چیست؟

در اکثر موارد به دلیل دسترسی بهتر به عروق، تزریق سرم روی دست انجام می‌ شود. مهمترین علت ورم دست بعد از نصب آنژیوکت کرد ورود و نشت مایع به زیر پوست است. این عارضه پس از ۴۸ ساعت به خود به خود بهبود می یابد. در برخی موارد، ورم به شکل آبسه های غیر طبیعی و دردناک است که این می تواند به دلیل عفونت در محل تزریق ایجاد شده باشد. اگر پس از وصل آنژیوکت در منزل چنین علائمی را مشاهده کردید بلافاصله باید به پزشک مراجعه نمود و یا از خدمات دکتر در منزل موسسه تهران درمان استفاده نمود. فراموش نکنید، بهترین سرم تقویتی بدن، سرم دارویی یا هر نوع دیگری باید توسط پرستار یا فرد آموزش دیده و مجرب تزریق شود تا فرد دچار عوارض جانبی نشود.

تفاوت اسکالپ و آنژیوکت

قبل از اینکه بخواهیم در مورد تفاوت اسکالپ و آنژیوکت صحبت کنیم، بهتر است کمی در مورد اسکالپ بدانید.

اسکالپ یکی دیگر از تجهیزات پزشکی مرتبط با سرم است که جهت تزریقات وریدی از آن استفاده می‌ شود. اسکالپ نیز مانند آنژیوکت در سایزها و انواع مختلفی تولید می شود. در واقع اسکالپ یک سوزن پروانه ای شکل از جنس وینیل کلراید است. این سوزن در قطرهای مختلفی تولید می شود. شکل پروانه ای سوزن اسکالپ باعث می‌شود تا هنگام تزریق بتوان راحت از آن استفاده کرد.

چه تفاوتی بین اسکالپ و آنژیوکت وجود دارد؟

 کاربردهای آنژیوکت و اسکالپ تقریباً یکی است، ولی با این وجود تفاوت‌هایی به شرح دارند:

  • یکی از مهمترین تفاوت های آنژیوکت با اسکالپ این است که آنژیوکت شامل یک درپوش است که از طریق دوراهی و سه راهی می‌ توان امکان تزریق همزمان چند دارو یا سرم را فراهم کند.
  • تفاوت بعدی به سایز و اندازه آن ها مربوط است. آنژیوکت با قطر سوزن کمتر برای راحتی تزریق در کودکان تولید می شود، در حالی که برخی از انواع اسکالپ دارای قطر و ضخامت بیشتری نسبت به آنژیوکت هستند.
  • تزریق به وسیله آنژیوکت برای بیمارانی که نیاز به بستری شدن و دریافت سرم را به طور مرتب نیاز دارند، انجام می شود، زیرا آنژیوکت قابلیت استفاده به صورت مداوم را تا ۷۲ ساعت دارد، در حالی که اسکالپ تنها یک بار قابلیت استفاده دارد و مجدد برای تزریق بعدی نمی توان از آن استفاده کرد.
  • نصب آنژیوکت به دلیل خروج سوزن و ورود کاتتر به راحتی حرکت دست بیمار کمک می‌ کند، در حالی که سوزن اسکالپ در صورت حرکت اضافی ممکن است باعث پارگی رگ دست بیمار شود.

تفاوت اسکالپ و آنژیوکت

کلام آخر

وصل آنژیوکت در منزل باید توسط پزشک، پرستار، بهیار و افراد آموزش دیده و مجرب در این زمینه انجام شود تا بیمار علاوه بر راحتی بیشتر هنگام تزریق از عوارض جانبی در امان باشد. از همین رو مراجعه به مرکز خدمات پرستاری تهران درمان به عنوان یک مجموعه شناخته شده و معتبر در این زمینه توصیه می‌ شود. برای بهره مندی از خدمات حرفه ای این مرکز زیر نظر متخصصان، پزشکان و پرستان مجرب و ماهر، و آگاهی از خدمات این مرکز می‌توانید به پیج اینستاگرام تهران درمان مراجعه کرده و در مورد خدمات ارائه شده توسط این مرکز اطلاعات لازم را کسب نمایید؛ همچنین میتوانید به اطلاعات تماس تلفنی، مشاوره رایگان آنلاین و مشاوره حضوری، در صفحه (تماس با ما)، دسترسی داشته باشید.

نشانی کوتاه صفحه:
اشتراک گذاری:
مطالب مرتبط :
ارسال دیدگاه و طرح سوال :

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت ، استفاده از سرویس ریکپچای گوگل الزامی است که منوط به خط مشی رازداری و شرایط استفاده گوگل است.

من با این قوانین موافقم.

پیمایش به بالا

درخواست فوری

در موقعیتی اورژانسی هستید و به خدمات ما نیاز دارید؟
با تهران درمان تماس بگیرید یا فرم زیر را تکمیل نمایید

logo

تلفن های تماس تهران درمان به صورت 24 ساعته :

Skip to content