فیزیوتراپی شانه در منزل

شانه ها اندام های فوقانی بدن با ماهیچه های قدرتمند و انعطاف پذیر هستند که مسئولیت فعالیت های مختلف از جمله بلند کردن، جابجایی، نگه داشتن، فشار دادن و کشیدن اشیا را بر عهده دارند؛ به همین دلیل ممکن است بر اثر فشار و کشش ناگهانی هنگام بلند کردن شی احساس ناراحتی و درد را در شانه های خود تجربه کنید. گاهی این دردها خفیف بوده و پس از یک یا دو روز برطرف می ‌شوند، اما در مورد دردهای شدیدتر که ناشی از کشیدگی یا فشار به ماهیچه ها و عضلات شانه ها هستند باید توجه بیشتری شود. 

اگر درد شانه درمان نشود، می‌ تواند به یک مشکل مزمن تبدیل شده و فعالیت‌ های روزمره مانند حمل مواد غذایی، پوشیدن لباس یا شانه کردن موها را دشوار نماید. آسیب دیدگی شانه در صورت تشخیص زود هنگام به راحتی قابل درمان است. در اکثر موارد، درمان از طریق فیزیوتراپی شانه در منزل یا مراکز درمانی انجام می شود. برای درخواست انواع فیزیوتراپی در منزل می توانید با مراکز خدمات پرستاری از جمله مرکز خدمات پرستاری تهران درمان تماس بگیرید. در این صورت علاوه بر ویزیت پزشک در منزل به راحتی می توانید انواع خدمات درمانی را نیز دریافت کنید. در این مقاله سعی شده همه آنچه که شما باید در مورد فیزیوتراپی شانه در منزل بدانید آورده شود. پس با ما همراه باشید تا در این مورد بیشتر بیاموزید.

درخواست مشاوره رایگان و استعلام قیمت خدمات

برای مشاوره رایگان توسط مشاورین ما فرم زیر را پر کنید.(کارشناسان ما در سریع ترین زمان، با توجه به الویت درخواست ها، با شما تماس می گیرند)

همچنین می توانید با شماره های 02177530617 و 02177531124 برای خدمات در تهران تماس حاصل نمایید

فیزیوتراپی شانه چگونه است؟

برای انواع فیزیوتراپی دست در منزل از مچ و انگشتان گرفته تا بازوها و سرشانه، باید به دنبال فیزیوتراپ های متخصص و مجرب باشید تا درمان به بهترین شکل ممکن انجام شود. فیزیوتراپی شانه در منزل برای درمان انواع آسیب ها و اطمینان از بهبودی کامل آن ها بسیار مهم است. اگرچه هر آسیب می تواند اثرات متفاوتی داشته باشد، اما  یک برنامه توانبخشی کمک کند تا شما اهداف بهبودی را کامل دنبال کنید و به سلامت اولیه خود باز گردید. این برنامه شامل موارد زیر است:

  • استفاده از کمپرس گرم و سرد
  • دستگاه های اولتراسوند
  • استفاده از لیزر
  • استفاده از طب سوزنی یا سوزن درمانی
  • مگنت درمانی
  • ماساژ درمانی
  • تمرینات مختلف ورزشی
  • تمرینات اصلاحی
  • تمرینات جهت بهبود و استقامت عضلات
  • تمرینات برای بازیابی حرکت و گسترش دامنه حرکتی عضلات شانه

نکته مهم: برنامه های ورزشی  در طول توانبخشی برای تمام آسیب های شانه از اهمیت کلیدی برخوردار هستند. از آنجا که شانه یک مرکز حرکتی اصلی و تکیه گاهی مهم است، بازگرداندن عملکرد کامل آن باید جدی گرفته شود تا از بروز عوارض بیشتر پیشگیری شود. گاهی نیز ممکن است فیزیوتراپی گردن در منزل نیز برای بهبود این شرایط توصیه شود.

فیزیوتراپی شانه چگونه است؟

فیزیوتراپی شانه در رفته

برای نوجوانان و ورزشکاران جوانی که فشارهای مکرر را تجربه می کنند، در رفتگی شانه ممکن است بسیار اتفاق بیفتد بنابراین برنامه فیزیوتراپی شانه همانند فیزیوتراپی زانو در منزل، باید به گونه ای باشد که به بهبود آسیب های فعلی و حداقل رساندن احتمال وقوع مجدد آنها در آینده کمک کند. دررفتگی شانه زمانی اتفاق می‌افتد که سر بازو به طور کامل از حفره گلنوئید خارج شود و معمولاً تا زمانی که دوباره در موقعیت خود قرار نگیرد، بهبود نمی یابد. دررفتگی می تواند به صورت قدامی یا خلفی رخ دهد، در این صورت استخوان بازو ممکن است از جلو یا عقب حفره خارج شود.

استفاده از کمپرس یخ به مدت ۲۰ دقیقه و به صورت مرتب می تواند به کاهش درد کمک کند پس از آن فیزیوتراپیست تمرینات زیر را در کنار دیگر روش های فیزیوتراپی شانه در منزل برای فرد برنامه ریزی می کند:

  • تمرینات دامنه حرکتی: فیزیوتراپیست به شما یاد می دهد که چگونه ورزش های ایمن و موثر را برای بازگرداندن دامنه کامل حرکت به شانه خود انجام دهید. همچنین ممکن است از ماساژ درمانی برای این منظور استفاده شود.
  • تمرینات تقویتی: بر اساس شدت آسیب، فیزیوتراپ تمرینات تقویتی را برای شما برنامه ریزی می کند.
  • بازآموزی عضلات: تمرینات تخصصی به ماهیچه های شانه کمک می کنند تا نحوه واکنش به نیروهای ناگهانی را دوباره بیاموزند. این تمرینات برای بازگشت فرد به فعالیت های عادی و روزانه طراحی می شوند.
  • آموزش فعالیت یا ورزش خاص: بسته به الزامات شغلی یا نوع ورزشی که انجام می دهید، ممکن است به توانبخشی اضافی متناسب با فعالیت هایی که روی شانه تان تاثیر می گذارند، نیاز داشته باشید.

فیزیوتراپی شانه در رفته در منزل

فیزیوتراپی شانه چپ

همانطور که گفته شد فیزیوتراپی شانه در منزل بر اساس نوع آسیب توسط متخصصان برنامه ریزی می‌ شود. اگر شانه چپ شما آسیب دیده، یکی از بهترین تمریناتی که می توان برای فیزیوتراپی شانه چپ انجام داد به شکل زیر است:

  • دست راست خود را روی پیشخوان یا یک میز قرار دهید، اجازه دهید بازوی دیگرتان آزادانه در کنارتان آویزان شود.
  • به آرامی بازوی خود را به جلو و عقب بچرخانید. تمرین را با حرکت دادن بازو به پهلو و انجام حرکات دایره ای تکرار کنید.
  • پشت خود را گرد نکنید و از قفل کردن زانوها خودداری نمایید.

تمرینات فیزیوتراپی شانه یخ زده در منزل

شانه یخ زده اصطلاح رایج برای کپسولیت چسبنده است که به صورت درد و سفتی در شانه ظاهر می شود. به نظر می‌ رسد این بیماری در اثر التهاب کپسول مفصلی ایجاد شود. در هر صورت به طور دقیق مشخص نیست چه چیزی باعث شروع فرآیند التهابی می‌ شود، برخی از شرایط پزشکی مانند دیابت، کم‌ کاری تیروئید، پرکاری تیروئید و بیماری قلبی با افزایش خطر ابتلا به شانه یخ زده مرتبط هستند. هدف فیزیوتراپی شانه در منزل زمانی که با این مشکل مواجه می شود، به دست آوردن حداکثر دامنه حرکتی و قدرت عضلانی است. در ادامه به برخی از این تمرینات اشاره شده است:

  • ابداکشن با باند ورزشی : یک سر کش یا باند ورزشی به دستگیره در یا هر گیره دیگری بسته می شود و سر دیگر آن به مچ دست بیمار و از او خواسته می شود تا دست های خود را بالا و پایین ببرد.
  • اکستنشن فلکشن با باند ورزشی: در این روش وسط باند کشی به گیره روی دیوار متصل می ‌شود و سر های دیگر باند یا کش ورزشی در دستان فرد قرار می گیرند. سپس دست ها به سمت بالا و پایین نزدیک پهلو ها کشیده می شوند. 
  • چرخش بیرونی نشسته با آرنج روی میز: این یک تمرین ساده است که در آن فرد روی صندلی نشسته و در حالیکه آرنج خود را روی میز کناری قرار داده، از آرنج به سمت پایین دست ها را به جلو و عقب حرکت می‌ دهد.

تمرینات فیزیوتراپی شانه یخ زده در منزل

عوارض فیزیوتراپی شانه

فیزیوتراپی شانه مانند هر نوع تمرینات توانبخشی از جمله فیزیوتراپی سالمندان در منزل اگر به درستی و زیر نظر متخصص ماهر انجام نشود، می تواند عوارض و نتایج منفی به همراه داشته باشد. البته به ندرت این عوارض مشاهده می شوند. 

عوارض فیزیوتراپی ممکن است به شکل درد و تورم در عضلات، رباط ها و تاندون ها مشاهده شوند. از طرفی اگر فرد نتایج دلخواه را دریافت نکند، احساس استرس و نگرانی خواهد کرد و این می تواند برنامه درمانی را با مشکل مواجه کند، بنابراین بسیار مهم است که قبل از هر چیز به دنبال انتخاب یک فیزیوتراپیست ماهر و متخصص باشید.

عوارض فیزیوتراپی شانه چیست؟

هزینه هر جلسه فیزیوتراپی شانه در منزل

تعیین نرخ دقیق فیزیوتراپی شانه در منزل به راحتی امکان پذیر نیست، زیرا تعیین تعرفه نهایی به عوامل مختلفی بستگی دارد. هر جلسه فیزیوتراپی بسته به میزان آسیب، زمان و هزینه متفاوتی دارد، زیرا متخصص فیزیوتراپی باید کار بیشتری روی شانه ها انجام دهد. علاوه بر این، مکان، هزینه های رفت و آمد، تخصص فیزیوتراپیست و… نیز در تعیین هزینه نهایی موثر هستند. 

مرکز خدمات پرستاری تهران درمان تمام تلاش خود را به کار برده تا مجموعه ای از پزشکان، پرستاران و فیزیوتراپیست های متخصص و مجرب را گرد هم  آورد تا بتواند نیازهای درمانی بیماران خود را به بهترین شکل و با تعرفه های قانونی و استاندارد پاسخگو باشد. انواع خدمات فیزیوتراپی از جمله فیزیوتراپی شانه و حتی فیزیوتراپی صورت در منزل را می توانید زیر نظر متخصصان آموزش دیده و مجرب این مرکز دریافت کنید. برای بهره مندی از خدمات حرفه ای این مرکز زیر نظر متخصصان، پزشکان و پرستان مجرب و آگاهی از خدمات این مرکز می‌توانید به پیج اینستاگرام تهران درمان مراجعه کرده و در مورد خدمات ارائه شده توسط این مرکز اطلاعات لازم را کسب نمایید؛ همچنین میتوانید به اطلاعات تماس تلفنی، مشاوره رایگان آنلاین و مشاوره حضوری، در صفحه (تماس با ما)، دسترسی داشته باشید.

نشانی کوتاه صفحه:
اشتراک گذاری:
مطالب مرتبط :
ارسال دیدگاه و طرح سوال :

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت ، استفاده از سرویس ریکپچای گوگل الزامی است که منوط به خط مشی رازداری و شرایط استفاده گوگل است.

من با این قوانین موافقم.

پیمایش به بالا

درخواست فوری

در موقعیتی اورژانسی هستید و به خدمات ما نیاز دارید؟
با تهران درمان تماس بگیرید یا فرم زیر را تکمیل نمایید

logo

تلفن های تماس تهران درمان به صورت 24 ساعته :

Skip to content