تزریق سرم برای کودکان

تزریق سرم برای کودک
تزریقات سرم برای کودک

کودکان مانند بزرگسالان جهت درمان و بهبود شرایط جسمی خود به سرم نیاز دارند. در اکثر موارد تزریق سرم برای کودکان جهت درمان سریعتر تب، عفونت، کم آبی بدن ناشی از اسهال و استفراغ و… است. کودکانی که از بیماری های خاص رنج می برند و نمی توانند به راحتی بلع قرص یا دارو را انجام دهند از طریق تزریق وریدی سرم، مواد مورد نیاز برای تغذیه سلول ها را دریافت می کنند. از طرفی کم آبی بدن به دلیل گرمازدگی، ورود باکتری، تعریق بیش از اندازه، خروج شدید ادرار و… باعث می شوند تا جریان خون به سختی انجام شده و خون کافی به اندام ها نرسد. این می تواند باعث ضعف، سرگیجه، سردرد و بی حالی کودکان شود. در موارد حاد تر آسیب های قلبی، کلیوی و تشنج نیز اتفاق می افتد، در این موارد  تزریق سرم برای کودکان بسیار لازم و حیاتی است. اگر به دلیل ترافیک، آلودگی هوا، گرما، وضعیت بد کودک و… امکان حضور سریع به مراکز درمانی را ندارید، می توانید از مرکز خدمات پرستاری معتبر مانند مرکز خدمات پرستاری تهران درمان درخواست انجام سرم تراپی در منزل را داشته باشید.

انجام تزریقات برای کودکان یک نگرانی و چالش برای بسیاری از خانواده ها ست. در این مقاله تزریق سرم جهت درمان کودکان مورد بررسی قرار گرفته تا نگرانی های شما در این زمینه کاهش پیدا کند، بنابراین با ما همراه باشید.

درخواست مشاوره رایگان و استعلام قیمت خدمات

برای مشاوره رایگان توسط مشاورین ما فرم زیر را پر کنید.(کارشناسان ما در سریع ترین زمان، با توجه به الویت درخواست ها، با شما تماس می گیرند)

همچنین می توانید با شماره های 02177530617 و 02177531124 برای خدمات در تهران تماس حاصل نمایید

سرم برای کودکان

کودکان جز قشرهای آسیب پذیر هستند که هرگونه بیماری یا بروز مشکل در سلامتی آنها می تواند کل خانواده را تحت تاثیر قرار دهد. بنابراین دریافت صحیح دارو و سرم برای کودکان توسط پزشکان متخصص، اولین گام اساسی در جهت درمان کودک است. اگر کودک شما با تجویز پزشک به سرم احتیاج پیدا کرد نگران نباشید. هر ساله، میلیون‌ها ارائه‌ دهنده مراقبت‌های بهداشتی، درمان داخل وریدی (IV) از طریق سرم را انجام می دهند. در واقع سرم تراپی جزء کلیدی روش‌های جراحی و درمانی است. پزشکان و پرستاران از تزریق سرم برای کودکان جهت تجویز بیهوشی، داروهای مسکن، آنتی بیوتیک ها و سایر مایعات حیاتی بدن استفاده می کنند.

سرم برای کودکان

سرم خوراکی برای کودکان

در کنار تزریق سرم برای کودکان، ممکن است نام سرم خوراکی را نیز شنیده باشید. همانطور که از نام این سرم پیداست، کودک باید این سرم را از طریق دهان دریافت کند. این برای زمانی است که کم آبی اتفاق می افتد و مایعات بدن به سرعت از طریق اسهال و استفراغ دفع می شوند. اگر درمان انجام نشود، کم آبی بدن می تواند خطرناک باشد. سرم خوراکی یک نوشیدنی درمانی است که از ترکیب آب، الکترولیت ها، به ویژه پتاسیم و سدیم و قند تشکیل شده است. این نوشیدنی محلول آبرسانی خوراکی (ORS) نامیده می شود. هدف از تجویز سرم خوراکی برای کودکان، افزایش سطح مایعات بدن است که به دلیل اسهال و استفراغ کاهش پیدا کرده است. سرم خوراکی انواع متفاوتی دارد که بر اساس سن کودک، دوزهای مختلفی از آن توسط پزشک تجویز می شود.

اگر کودک قادر به بلع باشد، استفاده از سرم خوراکی بسیار آسان است، فقط کافیست کیسه را باز کرده و بر اساس میزان توصیه شده محتویات را درون آب جوشیده شده که سرد شده بریزید، خوب آن را هم بزنید تا به خوبی حل شود و مخلوط ایجاد شده کمی کدر شود. حالا کم کم آن را به کودک بخوانید. این کار را با حوصله و صبر انجام دهید. محلول را می توان تا یک ساعت در دمای اتاق نگه داشت، اما پس از آن بلافاصله باید به یخچال انتقال داده شود. محلول آماده شده تا ۲۴ ساعت قابل نگهداری و استفاده است.

سرم خوراکی برای کودکان

سرم برای اسهال کودکان

اگرچه اسهال خفیف در کودکان معمولاً به خودی خود بهبود پس از گذشت 2 تا 3 روز بهبود می یابد، اما در موارد حاد باعث از دست رفتن آب و املاح بدن کودک می شود. این می تواند برای کودکان به ویژه در سنین پایین خطرناک باشد، زیرا دیدن علائم کم آبی در کودکان بسیار دشوار است. بنابراین در صورت بی حالی کودک ویزیت پزشک در منزل یا مراکز درمانی باید به سرعت انجام شود.  مهم ترین نشانه های کم آبی در کودکان عبارتند از:

  • کمتر خیس شدن پوشک
  • دهان خشک
  • گریه بدون اشک
  • یک نقطه نرم فرورفته در بالای سر نوزاد

 سرم های خوراکی خود اسهال را درمان نمی کنند، اما جایگزین املاح و آب از دست رفته شده و اثرات کم آبی بدن را کاهش می دهند. درمان قطعی باید پس از تشخیص علت اصلی اسهال  انجام شود تا دارو، سرم و آنتی بیوتیک های درمانی درست برای کودکان تجویز شود. انواع سرم تزریقی برای کودکان شامل سرم سالین، سرم دکستروز سالین، سرم تقویتی و… است. یکی از مهمترین مزایای تزریق سرم برای کودکان این است که می توان انواع داروهای تزریقی توصیه شده را نیز درون سرم ریخت تا از طریق وریدی سریع تر روند بهبودی حاصل شود.

سرم زدن به بچه در بیمارستان

نحوه تزریق سرم وریدی برای کودکان در بیمارستان مانند بزرگسالان ابنجام می شود. با این تفاوت که کودکان به توجه و دقت بیشتری نیاز دارند تا شکسته شدن سوزن، پاره شدن رگ، خونریزی‌ شدید و سایر مشکلات به دلیل تکان های کودک و بی قراری های او رخ ندهد. برای این منظور ممکن است یک تخته یا یک بالشتک سفت زیر بازو او قرار داده شود. در برخی موارد که کودک سن کمتری دارد از مادر خواسته می شود تا او را در آغوش بگیرد تا استرس و نگرانی کودک کمتر شود. رگ گیری درست، مشکل ترین قسمت در تزریق سرم در کودکان است، زیرا رگ کودکان نسبت به بزرگسالان کمتر برجسته و قابل مشاهده می باشد. بعد رگ گیری  از کانولا جهت ورود مایعات به بدن کودک استفاده می شود. در واقع کانولا یک لوله پلاستیکی کوچک بسیار نازک است که یک سوزن کوچک درون آن جهت ورود بهتر  سرم در خون قرار دارد. 

نکته مهم دیگر در تزریق سرم کودکان استفاده از میکروست است، زیرا در صورت عدم استفاده از میکروست ممکن است کودک به اشتباه حجم زیادی از مایع دریافت کند و این منجر به ادم ریه می شود.

سرم زدن به بچه در بیمارستان

پرستار کودک در منزل جهت تزریق سرم برای کودکان

اگر به دلیل نگرانی بیش از اندازه، استرس، درگیری شغلی و خانوادگی نمی توانید آنگونه که باید از کودک خود مراقبت کنید، بهتر است از مزایای پرستار کودک در منزل بهره مند شوید. در کنار خدمات مراقبتی مانند تهیه غذا، شستشو و نظافت کودک، رسیدگی به تکالیف درسی، مراقبت های دارویی و درمانی و… تزریق سرم برای کودکان نیز  توسط پرستاران مجرب در منزل انجام می شود. این به ویژه برای کودکانی که باید هر چند وقت یکبار روند درمان خود را از طریق سرم تراپی ادامه دهند، توصیه می شود. پرستار کودک در منزل به حفظ سلامت و آرامش کودک کمک می کند و باعث می شود تا او بدون نگرانی و در محیط امن خانه مراحل درمان خود را طی نماید.

مرکز خدمات پرستاری تهران درمان با در اختیار داشتن مجموعه ای از پرستاران و پزشکان متخصص و کاربلد خدمات تزریق سرم برای کودکان را در کنار سایر تزریقات در منزل با بالاترین کیفیت انجام می دهد. بنابراین شما با خیالی آسوده می توانید درمان کودک خود را پیگیری کنید. جهت مشاوره و آگاهی با خدمات این مرکز می توانید از طریق پیج اینستاگرام تهران درمان و یا شماره های موجود در سایت با ما در ارتباط باشید.

نشانی کوتاه صفحه:
اشتراک گذاری:
مطالب مرتبط :
ارسال دیدگاه و طرح سوال :

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت ، استفاده از سرویس ریکپچای گوگل الزامی است که منوط به خط مشی رازداری و شرایط استفاده گوگل است.

من با این قوانین موافقم.

پیمایش به بالا

درخواست فوری

در موقعیتی اورژانسی هستید و به خدمات ما نیاز دارید؟
با تهران درمان تماس بگیرید یا فرم زیر را تکمیل نمایید

logo

تلفن های تماس تهران درمان به صورت 24 ساعته :

Skip to content