پرستار خانم در منزل

مزایای پرستار خانم در منزل
مراقبت پرستاری توسط پرستار خانم

هر فردی که نیاز به حمایت دارد، از بیمار، کودک تا سالمند علاوه بر تامین نیازهای غذایی، بهداشتی و سلامتی حق دارد از آرامش و راحتی در محیط زندگی خود برخوردار باشد. مراقبت های شبانه روزی و منظم توسط پرستار آقا یا خانم باعث می شود تا دیگر اعضای خانواده نیز فرصت کافی برای رسیدگی به امور شخصی و اجتماعی خود در زندگی را داشته باشند. استخدام یک پرستار با تجربه علاوه بر مراقبت های بالینی و درمانی به خوبی می تواند نیازهای عاطفی و روانی فرد تحت مراقبت را فراهم کند. این به ویژه یکی از مهم ترين وظایف هر  پرستاری به ویژه پرستار سالمند است. برای این منظور شما می توانید با مراکز خدمات پرستاری قابل اطمینان مانند مرکز خدمات پرستاری تهران درمان تماس جهت اعزام پرستار تماس حاصل نمایید.

زنان باردار، افرادی که به دنبال پرستار برای کودکان خود هستند و حتی برخی سالمندان تمایل دارند که این مراقبت های شخصی و درمانی آن ها توسط پرستار خانم در منزل انجام شود. شاید به این دلیل که فکر می کنند، پرستار زن صبر، حوصله و درک متقابل بهتری دارد. یک پرستار جدا از زن یا مرد بودن باید سالها تخصص در صنعت مراقبت و بهداشت داده تا بتواند تشخیص دهد که هر جنبه ای از مراقبت مطابق با کدام نیازهای فرد است.

 اگر شما جز آن دسته از افرادی هستید که به دنبال پرستار خانم در منزل می باشند، با ادامه مقاله زیر همراه باشید تا بیشتر در مورد وظایف و  خدماتی که توسط ایشان ارائه می شود، آگاه شوید.

درخواست مشاوره رایگان و استعلام قیمت خدمات

برای مشاوره رایگان توسط مشاورین ما فرم زیر را پر کنید.(کارشناسان ما در سریع ترین زمان، با توجه به الویت درخواست ها، با شما تماس می گیرند)

همچنین می توانید با شماره های 02177530617 و 02177531124 برای خدمات در تهران تماس حاصل نمایید

پرستار خانم جهت سالمند

پرستار سالمندان برای درک و درمان نیازهای پیچیده سلامتی جسم و روان افراد مسن آموزش دیده اند. آنها سعی می کنند به سالمندان جهت محافظت از سلامتی شان  کمک کنند و با تغییرات در توانایی های ذهنی و جسمی خود کنار بیایند، بنابراین افراد مسن می توانند برای مدت طولانی تری مستقل و فعال بمانند. پرستار خانم جهت سالمند باید صبور باشد، با دقت به صحبت های فرد تحت مراقبت خود گوش دهد و نیازهای این قشر آسیب پذیر را با خواسته های به ظاهر متناقض اعضای خانواده متعادل کند. به این معنی که بتواند ارتباط و هماهنگ  بیشتری بین آنها به وجود آورد. اغلب  پرستار سالمند به عنوان مدیر سلامتی عمل می کند و خانواده ها را آموزش می دهد تا به آنها کمک کند بهتر از سالمند خود مراقبت کنند. در کل یک پرستار هنگام نگهداری از سالمندان باید وظایف زیر را بر عهده بگیرد: 

  • وضعیت روانی و مهارت های شناختی (تفکر) سالمند را ارزیابی کند
  • مشکلات حاد و مزمن سلامت سالمند را شناسایی کند و در جهت رفع و بهبود آنها اقدام نماید.
  • در مورد نگرانی های رایج سلامتی، مانند زمین خوردن، بی اختیاری، تغییر الگوی خواب و مسائل جنسی آگاهانه عمل کرده و در صورت لزوم مشاوره های لازم پزشکی را انجام دهد.
  • به درمان بهتر مشکلات حرکتی، نقص حسی (شنوایی و بینایی)، اختلالات شناختی، و بیماری های مزمن کمک کند.
  • داروها را سازماندهی کند
  • به سالمند در مورد ایمنی شخصی و پیشگیری از بیماری آموزش دهد
  • برنامه ای را برای اطمینان از رعایت رژیم دارویی و غذایی فرد تنظیم کند

بسیاری از افراد مسن که دارای شرایط پزشکی هستند، نیازی به بستری شدن در بیمارستان ندارند، بنابراین باید با دارو، تغییر رژیم غذایی، استفاده از تجهیزات خاص (مانند دستگاه سنجش قند خون یا فشار سنجورزش های روزانه و… روند درمان را طی کنند. استخدام پرستار اقدامی موثر برای دنبال کردن روند سلامت و بهبودی سالمند در منزل است.

پرستار خانم جهت سالمند
پرستاری از سالمند خانم

پرستار خانم برای کودک

کودکان نیازهای بهداشتی و سلامتی بسیار خاصی دارند.یک پرستار کودک باید انواع مراقبت های بهداشتی و پزشکی را برای نوزادان، کودکان و نوجوانان ارائه دهد. علاوه بر این طیف وسیعی از وظایف مانند کمک به انجام کارهای شخصی، انجام تکالیف مدرسه، سرگرم کودک، توجه به نیازهای روحی و… نیز از دیگر وظایف پرستار است. 

کسی که مسئولیت مراقبت و نگهداری از کودک را به عهده می گیرد باید ارتباط تعاملی با کودک و خانواده او داشته باشد تا بتواند نیازهای سلامتی و رشد کودک را به درستی تشخیص داده و برای آنها برنامه ریزی کند. ممکن است کودک نتواند مشکلات خود را با جزئیات بیان کند، در این صورت پرستار باید رفتار و واکنش های کودک را با دقت مشاهده و تفسیر کند. او باید بتوانند تشخیص دهند که وضعیت سلامتی کودک چه زمانی بدتر می شود و چه زمانی رو به بهبود است. در کل وظایف پرستار بر اساس سن کودک به شرح زیر است:

پرستار خانم برای نوزاد
نگهداری و پرستاری از نوزاد در منزل

پرستار نوزاد

این نوع پرستار در مراقبت از نوزادان تازه متولد شده تخصص دارد. در این حوزه از پرستاری چندین تخصص فرعی وجود دارد. پرستار ممکن است مراقبت از نوزادان کاملاً سالم را بر عهده داشته باشد یا مراقبت متمرکز تری برای نوزادان نارس یا بیمار ارائه دهد. در موارد خاص که نوزاد به شدت بیمار و در بخش مراقبت های ویژه (NICU) است، استخدام پرستار در منزل یا بیمارستان باعث می شود تا شرایط ایمن و بهتری برای سلامتی نوزاد به وجود آید . برخی از نوزادان مشکلات تنفسی یا نیازهای تغذیه ای جدی دارند که می تواند تهدید کننده زندگی باشد، یک پرستار نوزاد می تواند به صورت شبانه روزی خدمات مراقبتی را برای این نوزادان ارائه دهد. علاوه بر این خدمات معمول مانند نگهداری و معاینات سلامت، انجام غربالگری های رشدی و واکسیناسیون، توجه به تغذیه و آماده کردن شیشه شیر، توجه به نظافت شخصی و… از دیگر وظایف پرستار خانم نوزاد است. 

پرستار کودک

ارائه خدمات پرستاری برای کودک بر اساس سن او متفاوت خواهد بود. به مرور با افزایش سن نیازهای جسمی و روحی کودک تغییر پیدا می کند. بنابراین پرستار باید بر اساس همه آن ها وظایف به شرح زیر را برعهده بگیرد :

  • برنامه غذایی سالمی را برای کودک تنظیم کند
  • لباس ها و پوشک را به موقع تعویض نماید
  • دستشویی رفتن را به کودک آموزش دهد
  • برنامه ریزی برای اوقات فراغت و سرگرمی کودک داشته باشد
  • استحمام و نظافت شخصی را به موقع مورد توجه قرار دهد
  • در انجام تکالیف مدرسه به کودک کمک کند و به برنامه های آموزشی او در منزل یا مدرسه نظارت داشته باشد
  • برای آموزش نظم و انضباط و معاشرت های اجتماعی وقت بگذارد
  • ساعت خواب کودک را مشخص کند
  • در صورت درخواست والدین رفت و آمد کودک به مدرسه را بر عهده بگیرد

کمک به خرید، انجام امور منزل، تهیه غذا برای همه اعضای خانواده و… نیز از دیگر وظایفی است که یک پرستار می تواند بر عهده داشته باشد.

پرستار کودک در منزل
مراقبت و پرستاری از کودک در منزل

پرستار خانم در بیمارستان

پرستار خانم در بیمارستان برای مراقبت و نگهداری از بیماران، مراقبت پرستاری از زنان باردار، کودکان و سالمندان در خواست می شود. این به ویژه برای زنان باردار قبل از زایمان توصیه می شود. پرستار قبل از زایمان به طور مداوم، علائم حیاتی، سلامت جنین و هرگونه تغییر وضعیت را برای مادر یا کودک ارزیابی می کند. علاوه بر این دیگر بیماران جدا از سن می توانند از مزایای پرستار در بیمارستان بهره مند شوند. یک پرستار به عنوان همراه بیمار می تواند:

  • به موقع و سر ساعت به بیمار دارو بدهد
  • علائم حیاتی و وضعیت سلامتی بیمار را مرتب چک نماید
  • بیمار را برای انجام آزمایش یا تصویربرداری آماده کند
  • با ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی برای ایجاد برنامه های مراقبتی و اجرای آنها همکاری نماید
  • به تقویت روحیه بیمار کمک کند
  • به تحرک و جابجایی بیمار کمک نماید
  • مایحتاج مورد نیاز بیمار را تهیه و در اختیارش قرار دهد
  • کارهای پذیرش و ترخیص بیمار را انجام دهد

پرستار خانم شبانه روزی

استخدام پرستار خانم در منزل به صورت شبانه روزی باعث می شود تا افراد تحت مراقبت احساس راحتی و آرامش بیشتری داشته باشند. به خصوص وقتی به دلیل مشغله های کاری و شخصی اعضای خانواده کمتر در منزل حضور دارند. مراقبت و نگهداری 24 ساعته باعث می شود تا سطح کیفیت زندگی افراد تحت مراقبت بالاتر برود، زیرا فرصت کافی برای رسیدگی به برنامه های  غذایی، دارویی، بهداشتی و… فرد وجود دارد. از طرفی پرستار فرصت بیشتری برای گفت و گو، صحبت و توجه به نیازی روحی و روانی فرد خواهد داشت. کاهش استرس و نگرانی به دلیل تنها بودن در بخشی از ساعات روز وجود ندارد و افراد با آرامش و راحتی بیشتری می توانند لحظات خود را سپری کنند.

پرستار شبانه روزی خانم
مراقبت پرستاری تمام وقت شبانه روزی خانم در منزل

پرستار شبانه روزی خانم در تهران

در شهرهای بزرگ مانند تهران به دلیل طولانی بودن ساعات کار، دور بودن مسافت، ترافیک و… خانواده ها فرصت کمتری برای با هم بودن دارند. وجود کودک، سالمند یا بیمار از مهم‌ ترین چالش های پیش رو این افراد است.  نگرانی از وضعیت سلامتی، بهداشتی، درمانی و تغذیه ای افراد تحت مراقبت استرس مضاعفی برای اعضای خانواده است، به همین دلیل استخدام پرستار شبانه روزی خانم در تهران و دیگر شهرهای بزرگ علاوه بر بالا بردن کیفیت زندگی آن ها به آرامش بیشتر سایر اعضای خانواده منجر خواهد شد و آن ها برای انجام امور شخصی، شغلی و اجتماعی خود فرصت بیشتری خواهند داشت.

استخدام پرستار خانم در منزل

استخدام پرستار خانم در منزل باید آگاهانه انجام شود. شایستگی حرفه ای، وجدان، اعتماد به نفس، تعهد و شفقت مهم ترین ویژگی های یک پرستار خوب هستند. صبر، مهربانی و وجدان ارتباط مستقیمی با ارائه بهترین مراقبت ممکن برای کودکان، سالمندان و بیماران خواهد داشت که این  توسط پرستاران زن به بهترین نحو انجام می شود. پرستاران زن نقش مهمی در بالا بردن روحیه بیماران و درمان بیماری های جسمی و روحی آن ها دارند. پرستار خانم در منزل  با رسیدگی به مراقبت های مناسب هم از نظر جسمی و هم از نظر عاطفی می تواند به تسریع روند بهبودی و رشد فرد به ویژه کودکان کمک کند.

پرستاران و پزشکان مرکز خدمات پرستاری تهران درمان تخصص و تجربه  بالایی در مراقبت های بهداشتی و درمانی دارند و مهارت لازم برای ارائه مراقبت های خانگی با کیفیت برای یک بیماری یا چندین نیاز مراقبتی وجود دارد. جهت آگاهی از خدمات این مرکز می‌توانید به پیج اینستاگرام تهران درمان مراجعه کرده و در مورد خدمات ارائه شده توسط این مرکز اطلاعات لازم را کسب نمایید؛ همچنین میتوانید به اطلاعات تماس تلفنی، مشاوره رایگان آنلاین و مشاوره حضوری، در صفحه (تماس با ما)، دسترسی داشته باشید.

نشانی کوتاه صفحه:
اشتراک گذاری:
مطالب مرتبط :
ارسال دیدگاه و طرح سوال :

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت ، استفاده از سرویس ریکپچای گوگل الزامی است که منوط به خط مشی رازداری و شرایط استفاده گوگل است.

من با این قوانین موافقم.

پیمایش به بالا

درخواست فوری

در موقعیتی اورژانسی هستید و به خدمات ما نیاز دارید؟
با تهران درمان تماس بگیرید یا فرم زیر را تکمیل نمایید

logo

تلفن های تماس تهران درمان به صورت 24 ساعته :

Skip to content