پرستار سالمند ویلچری

استخدام پرستار سالمند ویلچری کمک می‌کند تا عزیزان مسن شما راحت‌تر بتوانند مراقبت‌های روزانه را دريافت کنند. نیروهای متخصص و آموزش دیده مرکز خدمات پرستاری تهران درمان آماده پاسخگویی به نیازهای شما در این مورد هستند.

سالمندان با مپرستار شکلات سلامتی متعددی دست و پنجه نرم می‌کنند، گاهی این مشکلات مانند آرتروز، آسیب‌های استخوانی، ضعف ماهیچه‌ها، سکته مغزی و… باعث می‌شوند تا توانایی حرکتی سالمندان به شدت کاهش پیدا کند و آنها برای ایستادن، جابجایی و انجام امور روزمره به تجهیزات پزشکی کمکی نیاز داشته باشند. یکی از مهمترین تجهیزاتی که برای بهبود حرکت سالمندان استفاده می‌شود، ویلچر است. از ویلچر برای کمک به افراد مسنی که مشکلات حرکتی دارند، استفاده می‌شود. این باعث خواهد شد آنها بتوانند تا حدودی استقلال خود را حفظ کنند. از طرفی استفاده از ویلچر به پرستار سالمند کمک می کند تا برای نگهداری از سالمند شبانه روزی در منزل افراد مسن تحت مراقبت را با دقت از مکانی به مکان دیگر جابجا کرده و در بیمارستان و یا در منزل بهتر بتوانند نیازهای مراقبتی و بهداشتی سالمندان را تامین نمایند.

دریافت مشاوره تلفنی خدمات پزشکی و پرستاری در منزل

پرستار سالمند ویلچری باید با چگونگی استفاده از این وسیله به صورت ایمن و کارآمد آشنایی داشته باشد او باید تشخیص دهد که هنگام بالا رفتن یا پایین آمدن از سطح شیبدار چگونه ویلچر را مطابق با وزن سالمند کنترل نماید یا هنگام تعویض لباس چطور سالمند را روی ویلچر جابجا کند. نکات بسیار دیگری در رابطه با استفاده از ویلچر برای سالمندان وجود دارد در این مقاله سعی شده به همه این نکات اشاره شده تا نگهداری و مراقبت از سالمندان به شکل اصولی‌تری دنبال شود. پس اگر نگران والدین پیر خود هستید یا مسئولیت نگهداری از سالمند ویلچری را بر عهده دارید خواندن این مقاله به شما توصیه می‌شود.

مراقبت و نگهداری از سالمند ویلچری

پرستار سالمند ویلچری مسئولیت‌های بیشتری نسبت به سایر مراقبان دارد. در واقع او علاوه بر انجام و ارائه خدمات مراقبتی و درمانی باید نکات مختلف استفاده از ویلچر برای سالمندانی که به این وسیله نیاز روزانه دارند را نیز بداند. در زیر به برخی نکات ایمنی کلی برای مراقبت و نگهداری از سالمند ویلچری پرداخته شده است:

راحتی سالمند را در اولویت قرار دهید

پرستار سالمند ویلچری باید لباسی را انتخاب کند که فرد به راحتی هنگام نشستن روی ویلچر بتواند آن را بپوشد یا تعویض کند. تعویض لباس‌های دکمه دار بهتر از لباسهای جذب و چسبیده است.  هر چند ساعت یکبار سالمند را جابجا کنید. برای افراد مسنی که که هنوز تا حدی توانایی حرکت دارند، پیاده روی کوتاه مدت می‌تواند به تقویت گردش خون و تقویت عضلات پا در سالمندان کمک کند. پوست باید به طور مرتب از نظر علائم زخم فشاری مانند تغییر رنگ قرمز، آبی یا بنفش بررسی شود. این لکه ها قبل از تبدیل شدن به تاول یا زخم باز توسط پزشک یا پرستار باید معاینه و درمان شوند.

مراقبت و نگهداری از سالمند ویلچری

همیشه و در صورت لزوم از ترمزهای ویلچر استفاده کنید

بیشتر ویلچرهای دستی دارای ترمزهایی هستند که می‌توان از آن برای توقف کامل ویلچر استفاده نمود. در مواقعی که صندلی در حال حرکت نیست، ترمز را اعمال کنید. اعمال ترمز نه تنها برای زمانی است که بیمار روی صندلی نشسته، بلکه زمانی که بیمار را از روی صندلی به تخت، حمام یا برعکس منتقل میشود، نیز باید از آن استفاده کرد. در صورت توانایی حرکتی بهتر میتوان به فرد تحت مراقبت این آزادی را داد که خودش ویلچر را قفل و باز کند تا مدیریت حرکت برای او آسان‌تر شود.

مطمئن شوید که سالمند روی ویلچر راحت نشسته است

نشستن طولانی مدت روی ویلچر می‌تواند در شرایط نامناسب باعث ایجاد درد و ناراحتی شود. به همین دلیل بسیار مهم است که از تکیه گاه صندلی چرخدار و بالشتک صندلی طبق دستورالعمل‌های توصیه شده استفاده شود. بالشتک مناسب روی ویلچر باید به مدیریت مواردی مانند توزیع مجدد فشار و وضعیت بدن در زمانی که سالمند برای مدت طولانی روی صندلی خود نشسته کمک کند. قبل از انتقال سالمند به صندلی، مطمئن شوید که بالشتک به درستی قرار گرفته است تا خطر ناراحتی به دلیل نشستن طولانی مدت کاهش پیدا کند. اگر توصیه‌های بیشتری در مورد نحوه استفاده ایمن از ویلچر هنگام ویزیت پزشک در منزل ارائه شده، پرستار سالمند ویلچری باید آنها را به سالمند یادآوری کند و خود مراقب رعایت این نکات باشد.

شما می توانید به پیج اینستاگرام تهران درمان با نام TehranDarman مراجعه کرده و در مورد خدمات ارائه شده توسط نیروهای متخصص مجموعه اطلاعات لازم را کسب نمایید. برای مشاوره حضوری کافیست به آدرس تهران، خیابان بهار شمالی، بالاتر از طالقانی، ساختمان 219 بهار، طبقه 3، واحد 12 مراجعه کنید. فرم مشاوره رایگان در صفحه تماس با ما ، مشاوره آنلاین از طریق چت پشتیبانی؛ و شماره تلفن های زیر نیز میتواند پل ارتباطی شما با مجموعه باشند:

لوگو tehrandarman
یاری برای سلامتی

 

ارتباط با سالمند را تقویت کنید

یکی از ساده‌ترین راه‌هایی که می‌توانید مطمئن شوید که تجربه سالمند با صندلی چرخدار تا حد امکان امن و راحت است، برقراری ارتباط  درست است. هر چه  فرد مسن در برقراری ارتباط با پرستار یا مراقب خود احساس راحتی بیشتری داشته باشد، این احتمال بیشتر است که در صورت مشکل در دستیابی به موارد نیاز سریع کمک بخواهد تا از وقوع آسیب و مشکلات جدی دیگر پیشگیری شود.

به حفظ استقلال سالمند کمک کنید

لوازم جانبی ویلچر، لنت‌های پا، گزینه‌های برای جاسازی کتاب و مجله و… این امکان را به سالمند می‌دهند تا حدی استقلال خود را حفظ کند. اگر سالمند میتواند ویلچر را جابجا کند یا از صندلی چرخدار برقی استفاده می کند، پرستار سالمند ویلچری باید وسایل خانه را طوری مرتب کند  که رفت و آمد برای سالمند تا حد امکان راحت باشد. موانع احتمالی باید برداشته شده  و اقلام ضروری در دسترس قرار گیرند.

ویلچر باید به طور منظم مورد بررسی قرار گیرد

برای ایمن نگه داشتن فرد تحت مراقبت، به طور مرتب ویلچر او باید بازرسی شود. چرخها باید از نظر آسیب دیدگی بررسی شده و روغن کاری شوند تا حرکت نرم و صافی داشته باشند. قفل ترمزها نیز باید تست شوند تا از عملکرد صحیح آنها مطمئن شد. ویلچر باید به طور مرتب تمیز شوند تا خطر آلودگی ها برای سلامت سالمند کاهش پیدا کند.

ویلچر باید به طور منظم مورد بررسی قرار گیرد

چالش های پرستار سالمند ویلچری در منزل

پرستار سالمند ویلچری اغلب زمان قابل توجهی را صرف وظایف مراقبتی و خدمات پرستاری می‌کند و این میتواند کمی چالش برانگیز باشد. در ادامه به برخی از چالش‌های عمده‌ مراقبت از سالمند ویلچری اشاره شده است:

مشکلات تحرک و انجام کارهای روزمره

افرادی که از ویلچر استفاده می‌کنند مهارت و تحرک کمتری دارند. این میتواند انجام کارهای روزمره مانند تهیه غذا، حمام کردن، نظافت و لباس پوشیدن را چالش برانگیز کند. در برخی موارد، بسته به توانایی‌های سالمند، ممکن است بتوانید از طریق برنامه‌هایی که بر تعادل، ایمنی، تحرک و تناسب اندام تمرکز دارند، پشتیبانی لازم را برای او ارائه دهید تا او را به داشتن زندگی مستقل‌تر تشویق کنید.

مشکل دریافت به موقع مراقبت‌های پزشکی

مراقبتهای پزشکی اغلب یک موضوع پیچیده برای پرستار سالمند ویلچری است، به خصوص اگر سالمند از یک بیماری مزمن رنج ببرد. افراد مسن اغلب به متخصصان مختلف پزشکی زیادی مراجعه میکنند و مهم است که اطمینان حاصل شود که همه چیز هماهنگ است و سالمند ویزیت  منظم و داروهای مورد نیاز را به موقع دریافت می‌کند. تردد و رفت و آمد در مسیر بیمارستان و مطب پزشک برای سالمندان ویلچری با چالش و سختی بیشتری همراه است.

مشکلات روحی

بسیاری از افراد مسن به دلیل  استفاده از ویلچر احساس انزوا کرده یا خود را در حاشیه می‌بینند. این دسته از افراد در برابر افسردگی و انزوا آسیب پذیر می‌باشند. شرکت در رویدادهای اجتماعی، انتخاب سرگرمی برای سالمندان بی سواد یا تحصیل کرده و… باعث میشود تا آنها ضمن بهره گیری از تجربیات و دانش خود، عزت نفس خود را تقویت کنند. مهم است که پرستار سالمند ویلچری مشارکت اجتماعی بیشتری برای کمک به سلامت روان سالمند در نظر بگیرد.

مشکلات روحی در سالمند ویلچری

مشکلات متعدد سلامتی

سالمندانی که روی ویلچر می‌نشینند به دلیل عدم تحرک ممکن است دچار مشکلات دستگاه گوارش، یبوست، پوکی استخوان و بیماری‌های قلبی و ریوی شوند. بنابراین رعایت سبک یک زندگی سالم برای این افراد ضروری است. پرستار سالمند ویلچری باید سعی کند تا با تهیه غذاهای سالم، کمک به حرکت و جابجایی سالمند، انجام تمرینات هوازی و همچنین تمرینات ورزشی سبک تا حدودی به رفع این مشکلات کمک نماید.

بیماری‌های پوستی

نشستن طولانی مدت روی صندلی چرخدار می‌تواند احتمال بروز مشکلات پوستی مانند زخم بستر را در سالمندان بیشتر نماید. از همین رو پرستار یا مراقب باید بهداشت و نظافت سالمندان کم تحرک را بیشتر مورد بررسی قرار دهد. هرچند ساعت یک بار بیمار را از روی صندلی بلند کرده و با انتقال او به تخت و جابجا کردن سالمند از بروز زخم‌های پوستی پیشگیری نماید.

هزینه پرستار سالمند ویلچری

یکی از مهمترین دغدغه‌ها در مورد نگهداری از سالمند ویلچری هزینه‌هایی است که باید برای دریافت خدمات پرداخت کرد. این هزینه‌ها در برابر مزایایی سلامتی که سالمند دریافت می‌کند، مقرون به صرفه خواهد بود. درمان و مراقبت در محیط منزل و در کنار عزیزان نسبت به نگهداری در خانه سالمندان و سایر مراکز مراقبتی می‌تواند روحیه سالمند را برای مبارزه با بیماری تقویت نماید و از بروز شرایط حادتر پیشگیری کند، اما هزینه نگهداری از سالمند چگونه محاسبه می‌شود؟ تعیین نرخ نهایی به صورت زیر خواهد بود:

  • نوع خدمات مراقبتی و درمانی که سالمند باید دریافت کند
  • میزان ساعاتی که پرستار سالمند ویلچری باید در منزل حضور داشته باشد
  • محیط جغرافیایی و محلی که سالمند در آن سکونت دارد
  • خدمات اضافی که اعضای خانواده ممکن است درخواست داشته باشند

کلام پایانی

اگر تصمیم دارید ازعزیز سالمند خود که نیاز به ویلچر دارد، مراقبت کنید به آموزش و حمایت نیاز دارید تا بتوانید بهترین مراقبت ممکن را ارائه دهید و در عین حال سلامت عاطفی خود و سالمندتان را نیز حفظ کنید. ادامه زندگی روی صندلی چرخدار میتواند جنبه‌های مختلف زندگی افراد مسن را تحت تاثیر قرار دهد.

 با استخدام پرستار سالمند ویلچری علاوه بر کمک به حفظ استقلال این عزیزان و ارتقا کیفیت زندگی آنها می توانید مسئولیت‌های خانوادگی و شغلی خود را بهتر انجام دهید. این امر به ویژه زمانی مهم است که فرد مسن دارای یک بیماری پیچیده پزشکی یا ناتوانی جسمی باشد.

مجموعه خدمات پرستاری تهران درمان با در اختیار داشتن کادر حرفه‌ای از پزشکان، پرستاران و سایر درمانگران تمام تلاش خود را می‌کند تا سالمندان بتوانند خدمات با کیفیت و عالی دریافت نمایند.

جهت آگاهی از خدمات این مرکز می‌توانید به پیج اینستاگرام تهران درمان مراجعه کرده و در مورد خدمات ارائه شده توسط این مرکز اطلاعات لازم را کسب نمایید؛ همچنین میتوانید به اطلاعات تماس تلفنی، مشاوره رایگان آنلاین و مشاوره حضوری، در صفحه (تماس با ما)، دسترسی داشته باشید.

نشانی کوتاه صفحه:
اشتراک گذاری:
مطالب مرتبط :
ارسال دیدگاه و طرح سوال :

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت ، استفاده از سرویس ریکپچای گوگل الزامی است که منوط به خط مشی رازداری و شرایط استفاده گوگل است.

من با این قوانین موافقم.

پیمایش به بالا

درخواست فوری

در موقعیتی اورژانسی هستید و به خدمات ما نیاز دارید؟
با تهران درمان تماس بگیرید یا فرم زیر را تکمیل نمایید

logo

تلفن های تماس تهران درمان به صورت 24 ساعته :

Skip to content