استخدام پرستار کودک

استخدام پرستار کودک
استخدام پرستار کودک

اگر برای مراقبت از کودک خود نیاز به استخدام پرستار کودک دارید قبل از اینکه به انتخاب پرستار بپردازید، لازم است که در مورد ویژگی های آن کمی فکر کنید. بهتر است برای پرستار بچه فهرستی از بایدها و نبایدها و اقدامات لازم تهیه شود و قبل از خروج مادر و پدر از خانه این موارد با پرستار بچه مرور شود. اگر خودتان چنین فهرستی تهیه نکرده اید می توانید از نمونه زیر استفاده کنید.

تحصیلات لازم برای استخدام پرستار کودک

بعضی والدین ترجیح می دهند که پرستار کودکشان تحصیل کرده باشد اما برای پرستاری از کودک مهم‌ترین رشته هایی که پرستار کودک باید دورهای آموزشی آن را گذرانده باشد روانشناسی کودکان،کودک یاری و نگهداری می‌باشد.گذراندن دوره‌های کمک اولیه نیز از ضروریات می‌باشد. بسیاری از مراکز خدمات نگهداری از کودک این دوره‌ها را برای افزایش سطح آگاهی و مهارت های نگهدار کودک برگزار می کنند.

نکاتی در خصوص استخدام پرستار کودک در منزل

  1. نخست باید اطمینان یابید که فرم اطلاعات ضروری را در کنار تلفن نصب کرده اید .اگر این کار را نکرده اید هم اکنون انجام دهید و شماره تلفنی را که می توان در هنگام دور بودن از خانه با شما تماس گرفت نیز در آن یادداشت کنید. همچنین، شماره تلفن دوست، همسایه، فامیل یا هر آشنایی که می تواند در صورت بروز پیشامد غیرمنتظره به شما کمک کند در آن فرم بنویسید.
    به پرستار بچه این نکته را حتما گوشزد کنید که هنگام بروز سانحه، پیش از هر چیز، کمک بخواهد و تنها بعد از آن، موضوع را به شما اطلاع دهد، به او این اطمینان را بدهید که حتی اگر بی مورد هم در خواست کمک کرد، هیچ مشکلی پیش نمی آید و بهتر از این است که بی جهت خطر کند و اقدامی انجام ندهد.
  2. اطلاعات لازم در مورد بیمه درمانی خود را در محل مشخصی بگذارید تا در صورتی که که کودک نیاز به رسیدگی فوری پزشکی داشت، از آن‌ها استفاده شود اگر کودک تان دچار هرگونه بیماری سابقه دار و مزمنی است یا حساسیت دارد این اطلاعات را هم به فرم پیوست کنید، زیرا ممکن است در درمان کودک موثر باشد.
  3. پرستار بچه را از همه بیماری های کودک آگاه کنید و نیز درباره هر دارویی که در حال حاضر مصرف می کند به او توضیح کامل دهید. باید پرستار بچه را به خوبی با طرز دارو دادن به کودک آشنا کنید.
    این اطلاعات را در جایی یادداشت و به پرستار بچه ارایه کنید: جای دارو، زمان دارو هر دارو، مقداری که باید از هر دارو داده شود. در صورت امکان، خودتان نحوه دادن دارو را به او نشان دهید و از او بخواهید حتما بنویسد که در هر بار، در چه زمانی، از چه دارویی، به چه مقداری به بچه داده است.
  4. ببینید آیا پرستار بچه با کمک های اولیه آشنایی دارد یا خیر. در صورت لزوم مقدمات این کمک را با او مرور کنید و به او محل نگهداری کتاب و جعبه کمک های اولیه را نشان دهید. صفحات مربوط به راهنمای اقدامات فوریتی را از کتاب جدا کنید و در محل مناسبی روی دیوار نصب کنید. حتما سریع‌ترین راه رسیدن به بیمارستان را به او نشان دهید.
  5. تک تک اتاق های خانه را به پرستار نشان دهید وی باید از محل این اقلام آگاه باشد: تلفن، فیوز برق، چراغ قوه، کلیدچراغ ها و محل های خطرناک احتمالی در خانه
  6. توصیه های ایمنی در مورد آتش سوزی را با پرستار بچه مرور کنید. محل کپسول آتش نشانی و طرز کار با آن را به او یاد بدهید. همچنین به او توضیح دهید که درمواقع اضطراری، بهترین راه خروج از خانه کدام است.
    همچنین در خارج از خانه محلی را مشخص کنید تا پس از بروز حادثه؛ همگی همدیگر را در آنجا ملاقات کنند. باید از این موضوع اطمینان یابید که پرستار بچه به درستی می داند چگونه با مرکز آتش نشانی تماس بگیرد و چگونه کودک را از خانه دچار حریق به سرعت خارج سازد.
  7. به پرستار بچه اقدامات لازم برای محافظت از خانه در برابر دزدان و مهاجران احتمالی را توضیح دهید. اگر سیستم دزدگیر دارید، باید او را با طرز کار آن آشنا باشد. همچنین باید چگونگی پاسخ دادن به تلفن و زنگ در را نیز بداند. اگر منتظر تلفن یا دریافت بسته یا ملاقاتی هستید، حتما آن را به اطلاع پرستار بچه برسانید.
  8. اگر قرار است پرستار بچه، کودک را به حمام ببرد، نکات ایمنی حمام را با او مرور کنید.
  9. به پرستار بچه، چگونگی استفاده از وسایل خانه را آموزش دهید و اگر استفاده از وسیله ای مجاز نیست، حتما این موضوع را به اطلاع او برسانید.
  10. اگر قرار است بیش از یک روز یا یک شب بیرون از خانه باشید، ترتیبی دهید تا فرد دیگری مانند فامیل یا همسایه، به خانه تان سر بزند و بر کار پرستار بچه نظارت کند.

برای اطلاعات بیشتر در زمینه تعرفه استخدام پرستار کودک در منزل و آگاهی از خدمات این مرکز می‌توانید به پیج اینستاگرام تهران درمان مراجعه کرده و در مورد خدمات ارائه شده توسط این مرکز اطلاعات لازم را کسب نمایید؛ همچنین میتوانید به اطلاعات تماس تلفنی، مشاوره رایگان آنلاین و مشاوره حضوری، در صفحه (تماس با ما)، دسترسی داشته باشید.

نشانی کوتاه صفحه:
اشتراک گذاری:
مطالب مرتبط :
ارسال دیدگاه و طرح سوال :

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت ، استفاده از سرویس ریکپچای گوگل الزامی است که منوط به خط مشی رازداری و شرایط استفاده گوگل است.

من با این قوانین موافقم.

پیمایش به بالا

درخواست فوری

در موقعیتی اورژانسی هستید و به خدمات ما نیاز دارید؟
با تهران درمان تماس بگیرید یا فرم زیر را تکمیل نمایید

logo

تلفن های تماس تهران درمان به صورت 24 ساعته :

Skip to content