درباره وظایف همراه بیمار کرونایی در منزل یا بیمارستان بیشتر بدانید

همراه بیمار کرونایی در منزل یا بیمارستان

با شیوع بیماری همه گیر کرونا، علاوه بر نگرانی در مورد پیشگیری و محافظت از خود در برابر ویروس کووید ۱۹، دغدغه دیگری نیز برای خانواده ها به وجود آمده است و آن نگهداری و مراقبت از افراد مبتلا به کرونا می‌ باشد. در واقع اینکه چه کسی همراه بیمار کرونایی باشد و از او مراقبت نماید، نگرانی اکثر خانواده‌هایی است که یک یا چند بیمار کرونایی در منزل دارند. هنگامی که فرد آلوده به ویروس به دلیل شدت بیماری در بیمارستان بستری می شود، انتخاب پرستار یا همراه بیمار کرونایی اهمیت بیشتری پیدا می‌ کند. اینکه همراه بیمار کرونایی باید چه کسی باشد و چه اقداماتی را انجام دهد تا فرد مبتلا بهترین مراقبت های درمانی را دریافت کند، مهمترین نکاتی هستند که در جلوگیری از انتشار ویروس و انتقال آن به دیگر افراد خانواده باید مورد توجه قرار داد. اگر شما هم به دنبال استخدام پرستار همراه بیماری کرونایی در بیمارستان یا منزل هستید، ادامه مقاله زیر از تیم تحریریه موسسه تهران درمان را به دقت مطالعه کنید تا پاسخ تمام سوالات خود را در این زمینه بیابید.

تماس بگیرید
مشاوران ما در مرکز خدمات پرستاری تهران درمان آماده ارائه هرگونه مشاوره رایگان در مورد همراه بیمار کرونایی در منزل یا بیمارستان به شما مشتریان عزیز می باشند.
مشاوره رایگان

همراه بیمار کرونایی چه نکاتی را باید رعایت کند؟

از آنجا که ویروس  کووید 19 به سرعت از فردی به فرد دیگر منتقل می شود و به راحتی انتشار می یابد، همراه بیمار کرونایی باید نکات اساسی برای مراقبت از فرد مبتلا را بداند تا علاوه بر کمک به بازگرداندن سلامتی بیمار، از انتقال این ویروس به افراد دیگر جلوگیری نماید. از طرفی،  برخی  افراد به دلیل ضعف جسمانی، مشغله کاری یا در تماس بودن مداوم با دیگر افراد به ویژه کودکان و افراد مسن نمی توانند، خود به تنهایی مراقبت از بیمار کرونایی را انجام دهند. استخدام همراه بیمار کرونایی یک راه  عالی و مطمئن برای کمک به این افراد است.  همراه بیمار کرونایی در منزل باید وسایل اساسی مانند، ماسک، دماسنج، دستمال کاغذی یکبار مصرف، شیلد، ضدعفونی کننده های حاوی الکل ۶۰ درصد، انواع مایع شستشو دست، لباس، ظرف، مایع ضدعفونی کننده مانند سفید کننده های خانگی، داروهای بدون نسخه مانند ایبوپروفن و استامینوفن جهت کنترل و کاهش تب و پد های الکلی مرطوب را به همراه داشته باشد. در واقع رعایت بهداشت محیط و  بهداشت شخصی بیمار، مهم ترین نکاتی  هستند که مراقبت کننده بیمار کرونایی باید به آنها توجه داشته باشد.

مراقبت هایی که همراه بیمار کرونایی باید انجام دهد؟

نگهداری از بیمار کرونایی در منزل با مراقبت از فرد مبتلا به کوئید 19 در بیمارستان تفاوت هایی دارد. در زیر به مهمترین نکات مراقبتی که همراه بیمار کرونایی در بیمارستان یا منزل باید رعایت کند، اشاره شده است: 

مراقبت های اساسی مربوط به پرستار بیمار کرونایی در منزل

  1. همراه بیمار کرونایی در منزل باید مکانی که بیمار در آن قرار دارد، را کنترل و بررسی نماید. فضایی که فرد مبتلا و همراه بیمار کرونایی در آن آن قرار دارند باید تهویه مناسبی داشته باشد. 
  2. پرستار بیمار کرونایی باید پس از هرگونه تماس با بیمار یا وسایلی که او با آنها در ارتباط است، دست خود را به دقت بشویید.تا علاوه بر حفظ سلامت خود، از انتشار ویروس به دیگر افراد خانواده جلوگیری نماید.
  3. مراقبت کننده بیمار کرونایی باید هنگام صحبت کردن با فرد مبتلا یا غذا دادن به او از ماسک های ایمنی چند لایه استفاده نماید. نکته ای که نباید فراموش شود،  لمس یا دستکاری ماسک است. در صورتی که فاصله بیمار با پرستار حفظ شود، استفاده از ماسک های معمولی مشکلی ندارد.
  4. ظروف اختصاصی فرد مبتلا باید مرتب با مایع شستشو و آب داغ تمیز شوند.
  5. همراه بیمار کرونایی باید لباس، ملحفه و حوله های بیمار را به طور مرتب تمیز و خشک نمایید.
  6. پرستار بیمار کرونایی باید مایعات ( آب میوه ها، دم نوش ها) و انواع سوپ را در اختیار فرد مبتلا قرار دهد. تهیه غذای سالم متناسب با وضعیت جسمی و سلامتی بیمار بسیار مهم است.

مراقبت های اساسی همراه بیمار کرونایی در بیمارستان

یکی از مهم ترین کارهایی که مراقبت کننده بیمار کرونایی در بیمارستان باید انجام دهد، کاهش شیوع بیماری است. در واقع، پرستار همراه بیمار کرونایی نقش مهمی در مدیریت بحران سلامت دارد. قرار گرفتن در محیطی که افراد مختلف به دلیل ابتلا به ویروس کرونا تحت درمان هستند، به احتیاط و مراقبت بیشتری هم برای پرستار و هم برای بیمار نیاز دارد. پرستار بیمار کرونایی در بیمارستان باید نکات اساسی زیر را مد نظر قرار دهد:

  1. همراه بیمار کرونایی در بیمارستان باید پیگیر برنامه درمانی بیمار خود باشد، زیرا برخی افراد مبتلا، ممکن است از قبل دچار بیماری زمینه ای یا دیگر مشکلات پزشکی  باشند. پرستار باید نظارت دقیق بر مصرف روزانه داروها داشته باشد. این داروها ممکن است برای درمان کوئید ۱۹ یا دیگر شرایط پزشکی فرد تجویز شده باشند. 
  2. مراقبت کننده بیمار کرونایی در بیمارستان مانند پرستار در منزل باید دستورالعمل‌ های مربوط به گندزدایی، ضدعفونی کردن، تعویض و شستشوی لباس، ملحفه و… را در اولویت وظایف خود قرار دهد. بهداشت محیط بسیار باید مورد توجه باشد.
  3. تغذیه درست بیمار، یکی دیگر از وظایف پرستار بیمار کرونایی است. برنامه غذایی باید بر اساس سن و نیازهای جسمی بیمار تنظیم شود. همچنین مایعات و آب آشامیدنی سالم باید به اندازه کافی در اختیار بیمار قرار داده شود.
  4. همراهی بیمار برای عکسبرداری و انجام آزمایشات درخواست شده نیز از وظایف مراقبت کننده بیمار کرونایی در بیمارستان است.
  5. حمایت های روانی و عاطفی یکی دیگر از وظایف همراه بیمار کرونایی در بیمارستان است.
  6. مراقبت کننده بیمار کرونایی در بیمارستان باید بسیار هوشیار باشد و علائم حیاتی بیمار را مرتب چک نماید. مراقبت کننده در صورت بروز تنگی نفس، کاهش هوشیاری، تب و سرفه شدید باید بلافاصله پزشک را با خبر کند.
تماس بگیرید
مشاوران ما در مرکز خدمات پرستاری تهران درمان آماده ارائه هرگونه مشاوره رایگان در موردهمراه بیمار کرونایی در منزل یا بیمارستان به شما مشتریان عزیز می باشند.
مشاوره رایگان
نشانی کوتاه صفحه:
اشتراک گذاری:
مطالب مرتبط :
ارسال دیدگاه و طرح سوال :

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت ، استفاده از سرویس ریکپچای گوگل الزامی است که منوط به خط مشی رازداری و شرایط استفاده گوگل است.

من با این قوانین موافقم.

پیمایش به بالا

درخواست فوری

در موقعیتی اورژانسی هستید و به خدمات ما نیاز دارید؟
با تهران درمان تماس بگیرید یا فرم زیر را تکمیل نمایید

logo

تلفن های تماس تهران درمان به صورت 24 ساعته :

Skip to content