پرستار آی سی یو

در این مقاله‌ که توسط مرکز خدمات پرستاری تهران درمان نگارش شده است شما هرچه بیشتر با  وظایف پرستار آی سی یو و خدماتی که توسط ایشان برای بیماران ارائه می‌شود، آشنا خواهید شد.

دریافت مشاوره تلفنی خدمات پزشکی و پرستاری در منزل

واحد مراقبت های ویژه (ICU) بخشی از خدماتی است که در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی با هدف کمک به بیماران با شرایط ویژه و خاص ارائه می‌شود. پرستار آی سی یو یا پرستار مراقبت‌های ویژه، پرسنل مراقبت‌های بهداشتی بسیار متخصص و آموزش دیده هستند. آنها تجربه، دانش و مهارت‌های تخصصی را که آموخته‌اند برای بهبود بیماران و بالا بردن سطح کیفی زندگی آنها به کار می‌برند تا به کاهش شدت علائم بیماری و طول عمر بیشتر آنها کمک نمایند. پرستاران آی سی یو آموزش دیده‌اند تا در کسری از ثانیه تصمیم گیری درست را انجام دهند و زمانی که وضعیت بیمار تغییر می کند سریع وارد عمل شوند. به طور معمول، بیماران ICU به سطح بالایی از مراقبت نیاز دارند و اکثر آنها در بیمارستان برای مدت طولانی چند هفته یا چند ماه بستری می‌شوند.

اگر به هر دلیلی یکی از عزیزان شما نیاز به مراقبت‌های ویژه دارد و باید از خدمات پرستاری آی سی یو بهره‌مند شود پس تا انتها با ما همراه باشید. در اینجا اطلاعات کافی و مفیدی در مورد پرستار آی سی یو و شرح وظایف آن در منزل یا مراکز درمانی آورده شده است.

شما می توانید به پیج اینستاگرام تهران درمان با نام TehranDarman مراجعه کرده و در مورد خدمات ارائه شده توسط نیروهای متخصص مجموعه اطلاعات لازم را کسب نمایید. برای مشاوره حضوری کافیست به آدرس تهران، خیابان بهار شمالی، بالاتر از طالقانی، ساختمان 219 بهار، طبقه 3، واحد 12 مراجعه کنید. فرم مشاوره رایگان در صفحه تماس با ما ، مشاوره آنلاین از طریق چت پشتیبانی؛ و شماره تلفن های زیر نیز میتواند پل ارتباطی شما با مجموعه باشند:

لوگو tehrandarman
یاری برای سلامتی

پرستاری مراقبت های ویژه چیست؟

در بخش مراقبت‌های ویژه افراد به طور مداوم توسط یک تیم بسیار تخصصی که شامل پزشکان، فیزیوتراپیست‌ها، متخصصان تغذیه و پرستاران است مراقبت و نظارت می شوند. هر کدام از این افراد تخصص و مهارت ویژه‌ای دارند. پرستاران آموزش دیده آی سی یو مراقبت و نظارت شبانه روزی را برای بیماران ارائه می‌دهند. پرستار آی سی یو  از بیمارانی مراقبت می کند که شرایط زیر را داشته باشند:

پرستاری مراقبت های ویژه چیست؟

  • پرستاری مراقبت‌های ویژه عمدتاً برای مراقبت از بیمارانی است که از طریق لخته شدن خون یا خونریزی در مغز دچار سکته مغزی شده‌اند.
  • افرادی که دارای یک روند بیماری بحرانی مانند سپسیس، موارد بحرانی سیروز کبدی، سندرم دیسترس تنفسی حاد، کتواسیدوز دیابتی، حالت هیپراسمولار، هیپرگلیسمی و… هستند.
  • برخی بیماران نیز بعد از جراحی به مراقبت‌های ویژه نیاز دارند.
  • بیمارانی که در حال سم زدایی مواد مختلف (داروها / الکل) باشند.
  • بیمارانی که تشنج های جدید یا طولانی مدت دارند.
  • بیمارانی که مبتلا به آسیب‌های مغزی تروماتیک هستند یا دچار ترومای حاد و ناگهانی به سیستم عصبی مرکزی می‌شوند ( مانند افرادی که با وسیله نقلیه موتوری تصادف می‌کنند یا به دلیل سقوط اشیا بر روی سرشان دچار آسیب می‌شوند).
  • بیماران مبتلا به آنوریسم ‌مغزی یا بیمارانی که به طور ناگهانی تغییراتی در وضعیت عصبی خود دارند نیز تحت مراقبت‌های ویژه قرار می‌گیرند.
  • پرستار آی سی یو در بخش مراقبتهای ویژه همچنین از بیمارانی که پس از تصادف با وسایل نقلیه موتوری یا هر شرایط حاد دیگر نیاز به پیوند قلب، کلیه یا کبد دارند، مراقبت می‌کند.

مراقبت های پرستاری در icu

بیماران بدحال و بیمارانی که شرایط پایدار ندارند، معمولاً در واحد مراقبت‌های ویژه (ICU ) تحت درمان قرار می‌گیرند. آی سی یو واحدهای بیمارستانی اختصاص داده شده برای مدیریت و کنترل شرایط بیمارانی هستند که به سطح مراقبت بالاتری نسبت به مراقبت‌های موجود در بخش عمومی نیاز دارند. این مراقبت‌ها زیر نظر پزشکان بسیار آموزش دیده خواهند بود. پس از احیا و تثبیت اولیه شرایط پزشکی، مدیریت آی سی یو معمولاً شامل مانیتورینگ، پایش همودینامیک و نظارت بر تنفس ( برای بیماران دارای تهویه مکانیکی)، مراقبت‌های حمایتی از بیمار بدحال ( بررسی تغذیه، حمایت متابولیک و تجویز آرام بخش) و پیشگیری از عوارض شایع (مانند ترومبوز آمبولی وریدی، زخم‌های فشاری، عفونت‌های بیمارستانی، هذیان و…) است. 

 با توجه به ماهیت حیاتی آی سی یو، کار تیمی و ارتباطات با تیم درمانی و مراقبتی از بسیار ضروری است.

مراقبت های پرستاری در icu

شرح وظایف پرستار icu

پرستار آی سی یو وظایف چالش برانگیز و پیچیده‌تری نسبت به سایر پرستاران دارد. وظیفه اصلی او ارائه مراقبت‌های حیاتی به بیمارانی است که برای زندگی خود می جنگند. بیماری که در ICU بستری است اغلب به چندین دستگاه حیاتی و داروهای خاص برای ادامه زندگی خود وابسته است.  پرستاران  ICU با تمام مراقبت‌های تخصصی برای بازگرداندن سلامت و تندرستی بیماران خود آشنا هستند. برخی از وظایف خاص پرستار ICU عبارتند از:

  • تغییر درمان بیمار مطابق با نتایج آزمایش
  • ثبت فشار خون، ضربان قلب و سطح اکسیژن بیمار
  • پاکسازی مایع و مخاط از قفسه سینه بیمار با استفاده از لوله ساکشن
  • ارزیابی و نظارت بر پیشرفت بیمار و شناسایی هرگونه تغییر ناگهانی یا ظریف در وضعیت پزشکی بیمار
  • تجویز داروها را به شکل تزریق داخل وریدی، تزریق عضلانی، لوله‌های معده، زیرزبانی، ترانس درمال، زیر جلدی و از راه دهان (PO)
  • کمک به لوله گذاری
  • ارائه اطلاعات روزانه و منظم از پیشرفت شرایط پزشکی بیمار به پزشک و همراه بیمار در بیمارستان
  • انجام اقدامات تشخیصی یا درمانی تایید شده با توجه به وضعیت بالینی بیمار
  • تماس با فوریت‌های بهداشتی برای ارائه هشدارهای سلامتی به پزشکان
  • ارزیابی داده های آزمایشگاهی بیمار و علائم حیاتی برای تعیین نیازهای اورژانسی
  • مراقبت از نیازهای بیمار در طول مسیر بهبودی او در ICU
  • حمایت از نیازهای درمانی و مراقبتی بیمار و خانواده او
  • حمایت عاطفی از بیمار و حتی خانواده بیمار
  • نظارت و تنظیم تجهیزات و دستگاه‌های پزشکی مانند ونتیلاتورهای پزشکی، دستگاه‌های تحویل اکسیژن، مبدل‌ها و…
  • ارزیابی سطح درد بیمار و تجویز آرامبخش‌های لازم
  • حفظ و بررسی سوابق پزشکی بیمار
  • چرخاندن بیمار در رختخواب هر چند ساعت یکبار برای جلوگیری از ایجاد زخم روی پوست
  • تمیز کردن دندان های بیمار و مرطوب کردن دهان با اسفنج مرطوب
  • نظافت و شستشو بیمار در رختخواب
  • تعویض جوراب های جراحی بیمار برای کمک به گردش خون بهتر در پاها
  • ریختن قطره در چشم بیمار برای سهولت در پلک زدن

شما می توانید به پیج اینستاگرام تهران درمان با نام TehranDarman مراجعه کرده و در مورد خدمات ارائه شده توسط نیروهای متخصص مجموعه اطلاعات لازم را کسب نمایید. برای مشاوره حضوری کافیست به آدرس تهران، خیابان بهار شمالی، بالاتر از طالقانی، ساختمان 219 بهار، طبقه 3، واحد 12 مراجعه کنید. فرم مشاوره رایگان در صفحه تماس با ما ، مشاوره آنلاین از طریق چت پشتیبانی؛ و شماره تلفن های زیر نیز میتواند پل ارتباطی شما با مجموعه باشند:

لوگو tehrandarman
یاری برای سلامتی

پرستار آی سی یو در منزل

خدمات ICU در خانه برای بیمارانی است که دیگر در مرحله حاد بیماری خود نیستند اما هنوز به مراقبت‌های ویژه نیاز دارند. خدمات مراقبت‌های ویژه در خانه شامل مراقبت و نظارت درمانگران مراقبت‌های ویژه، کارشناسان و پرستاران آموزش دیده  از بیمار در منزل است. هنگامی که یکی از اعضای خانواده به مراقبت‌های طولانی مدت ICU نیاز دارد، پزشکان توصیه می‌کنند که در صورت امکان مراقبت‌ها در خانه انجام شوند. بیمار در خانه و در فضای آرام‌تر بدون تهدید از عفونت‌های بیمارستانی می‌تواند روند درمان خود را بهتر طی کند. این از نظر هزینه بار اقتصادی کمتری برای خانواده‌ها به همراه خواهد داشت. اما برای ارائه خدمات آی سی یو در منزل پرستار باید اقدامات زیر را انجام دهد:

آماده سازی و راه اندازی تجهیزات ICU: تمام تجهیزات پزشکی ضروری برای ارائه خدمات مراقبت‌های ویژه به بیماران باید در منزل راه اندازی شوند. تجهیزات به نیازهای خاص بیماران بستگی دارد. برخی از تجهیزات رایج مورد استفاده عبارتند از پمپ‌های تزریق

  • ونتیلاتور
  • مانیتورینگ
  • پمپ های DVT
  • دستگاه اکسیژن و…

  مدیریت زخم بستر: علاوه بر وظایف شرح  داده شده، پرستار آی سی یو در منزل باید مراقبت‌های لازم را جهت پیشگیری از زخم بستر بیمار انجام دهد. جابجا کردن بیمار، ضدعفونی کردن محل زخم، شستشو و نظافت به موقع همگی می‌توانند از این عارضه پیشگیری نمایند. 

ارائه خدمات درمانی و مراقبتی: پرستار آی سی یو باید خدمات مختلف درمان از جمله انجام تزریقات، دادن داروهای مناسب، ارتباط با متخصصان و پزشکان و پیگیری پیشرفت وضعیت بیمار را وضعیت بیمار را در اولویت وظایف خود قرار دهد.

پرستار آی سی یو در منزل

سخن پایانی

مرکز خدمات پرستاری تهران درمان، مراقبت در منزل برای بسیاری از بیماران مبتلا به بیماری‌های تنفسی یا عصبی که مدت زمان زیادی طول می کشد تا بهبود یابند، نیاز به پشتیبانی با دستگاه و تجهیزات کافی دارند و باید مراقبت‌های تخصصی از طریق پرستاران آموزش دیده دریافت کنند را ارائه می‌دهد. اگر به دنبال پرستار سالمند برای نگهداری از سالمند شبانه روزی در منزل، پرستار کودک و یا پرستار بیمار برای مراقبت هرچه بهتر از عزیزان خود هستید می‌توانید با مجموعه خدمات پرستاری تهران درمان تماس حاصل نمایید تا در اسرع وقت نیروهای ماهر و آموزش دیده این مرکز جهت ارائه بهترین و با کیفیت‌ترین خدمات درمانی و مراقبتی در منزل حضور پیدا کنند.

جهت آگاهی از خدمات این مرکز می‌توانید به پیج اینستاگرام تهران درمان مراجعه کرده و در مورد خدمات ارائه شده توسط این مرکز اطلاعات لازم را کسب نمایید؛ همچنین میتوانید به اطلاعات تماس تلفنی، مشاوره رایگان آنلاین و مشاوره حضوری، در صفحه (تماس با ما)، دسترسی داشته باشید.

نشانی کوتاه صفحه:
اشتراک گذاری:
مطالب مرتبط :
ارسال دیدگاه و طرح سوال :

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت ، استفاده از سرویس ریکپچای گوگل الزامی است که منوط به خط مشی رازداری و شرایط استفاده گوگل است.

من با این قوانین موافقم.

پیمایش به بالا

درخواست فوری

در موقعیتی اورژانسی هستید و به خدمات ما نیاز دارید؟
با تهران درمان تماس بگیرید یا فرم زیر را تکمیل نمایید

logo

تلفن های تماس تهران درمان به صورت 24 ساعته :

Skip to content