پرستار کودک | پرستار بچه

پرستار کودک به همراه خدمات نگهداری از کودک

مراقبت و نگهداری از کودک و نوزاد با اعزام پرستار بچه با تجربه و حرفه ای، کودکیاران و یا مادریاران

پس از تماس شما با ما و بررسی نیاز شما توسط کارشناسان مرکز، در مورد مراقبت و پرستاری از کودک شما، نیروی مورد نیاز شما انتخاب و اقدام به اعزام نیرو به محل مورد درخواست شما می شود. به مدت 2 الی 3 روز نیروی اعزامی بصورت آزمایشی در خدمت کودکتان خواهد بود در صورت رضایت طرفین بین شما و مؤسسه قرارداد ( یکماهه، دو ماهه، سه ماهه و یا شش ماهه ) به امضاء می رسد و نیروی اعزامی کماکان تحت نظر مؤسسه به کار خود ادامه می دهد و در طول مدت قرارداد، مؤسسه با کنترل و نظارت دائمی بر نحوه عملکرد کاری پرسنل اعزامی، پاسخگویی 24 ساعته، با مشاوره و ارائه راهکارها از شما پشتیبانی می نماید.

قیمت پرستار کودک در منزل

توجه:  آیتم های زیر در تعیین نظر کارشناسی و تعیین قیمت خدمات پرستاری از  کودک مؤثر می باشد:

سن و تعداد کودکان تحت پرستاری، آموزش، داشتن کار منزل و….

پروسه پشتیبانی و حمایتی از شما تا پایان قرداد : 

  1. تعامل با کارفرما تا پایان قرارداد با استفاده از مسیرهای ارتباطی رایج (حداقل هفته ای یکبار با خانواده تماس تلفنی برقرار میشود.)
  2. کنترل و نظارت دائمی بر نحوه کار پرسنل اعزام شده (پرستار)
  3. پاسخگویی شبانه روزی و دقیق به مشکلات کارفرما در ارتباط با پرسنل اعزامی و رفع نواقص
  4. مشاوره و ارائه راهکارها به خانواده کودک در همه زمینه ها ( تغذیه، پزشکی، همراهی، دارو، استحمام، نحوه برقراری ارتباط با کودک و…)
  5. اعزام نیروی جایگزین درصورت نیاز و حسب شرایط

خدمات پرستار کودک

کودکان گل های زندگی هستند که جهت رشد و بالندگی باید به نیازهای جسمی و عاطفی آنها در سنین مختلف به درستی پاسخ داده شود، از همین رو نگهداری و پرستاری از کودک دغدغه بسیاری از والدین است. آن ها می‌خواهند در شرایطی کاملاً سالم و امن از فرزندان خود مراقبت کنند، اما گاهی پیچیدگی ‌های امور روزمره، مشغله‌ های کاری و… باعث می شوند تا آنگونه که باید والدین نتوانند از فرزند خود مراقبت کنند. همین امر می تواند استرس و نگرانی آنها را افزایش دهد. استخدام پرستار بچه در منزل، راهی جهت مراقبت بهتر از کودکان و کاهش استرس و آرامش بیشتر همه اعضای خانواده است. با مراجعه به مرکز خدمات پرستاری با سابقه و حرفه ای تهران‌درمان شما می توانید از این گونه خدمات مراقبتی در منزل بهره ببرید. مرکز خدمات پرستاری تهران درمان با به کارگیری کادری حرفه‌ ای و آموزش دیده به خوبی پاسخگوی نیازهای سلامتی، روحی، تربیتی و… کودک شماست.

اگر می خواهید با چگونگی دریافت خدمات نگهداری و پرستاری از کودک در منزل بیشتر آشنا شوید با دنبال کردن ادامه مطلب زیر همراه باشید. در این مقاله هر آنچه که لازم است شما در مورد پرستار کودک در منزل بدانید، آورده شده است. 

خدمات نگهداری و پرستاری از کودک
پرستار مراقبت از کودک در منزل

مراقبت و نگهداری از کودک

کودکان در سنین مختلف نیازهای جسمی و عاطفی متفاوتی دارند، بنابراین نکته ای که هنگام مراقبت و نگهداری از کودک باید مورد توجه قرار گیرد، اهمیت به نیازهای سلامتی و روحی کودک بر اساس رشد سنی اوست. مراقبت از کودک تنها شامل تامین نیازهای تغذیه و سلامتی او نیست، کودکان به صحبت کردن، بازی کردن و توجه نیاز دارند. مسائل آموزشی و تربیتی کودک نیز در اولویت های نگهداری از آنها  قرار دارد. بنابراین اگر به دنبال پرستاری از کودک در منزل هستید، باید در مورد سوابق، تجربه و دانش پرستار یا فردی که قرار است، مسئولیت مراقبت از کودک شما را به عهده بگیرد، اطمینان و آگاهی کامل را کسب کنید. در این صورت می توانید با خیالی آسوده و بدون استرس در بیرون از منزل به وظایف و مسئولیت‌ های خود بپردازید. 

پرستاری از کودک در منزل

حال که با اهمیت نگهداری از کودک آشنا شدید ممکن است این سوال ذهن شما را به خود مشغول کند که آیا پرستاری از کودک در منزل بهتر است یا مراکز نگهداری از کودکان مانند مهد کودک ها؟ به طور حتم پرستاری از بچه در منزل نسبت به مهد کودک ها مزایای بسیار بیشتری به همراه دارد، به خصوص در شرایط کرونایی امروز که کودکان بسیار کمتر از گذشته باید در مراکز و اماکن عمومی قرار بگیرند. از طرفی حضور پرستار کودک در منزل باعث می شود تا تمام توجه او معطوف کودک شما باشد، در حالیکه در کودکستان ها یا مهدکودک ها معلم یا مربی وظیفه رسیدگی به همه کودکان را بر عهده دارد و این باعث می شود تا فرزند شما به درستی تحت مراقبت های اساسی و اصولی قرار نگیرد. بنابراین بهترین گزینه پرستاری از کودک در منزل است. 

پرستاری از کودک در منزل
نگهداری از نوزاد در منزل با پرستار خصوصی

نگهداری کودک در منزل

پرستاری و مراقبت از کودک یکی از مهمترین نگرانی‌های خانواده‌های پر مشغله است. اینکه چگونه یک پرستار حرفه‌ای کودک در منزل داشته باشیم؟ برای اینکه مطمئن شوید آیا یک پرستار خوب انتخاب کرده‌اید که می‌تواند در غیاب شما به بهترین شکل خدمات مراقبتی، بهداشتی و شخصی را برای کودک شما ارائه دهد باید به دنبال مراکز خدمات پرستاری معتبر و شناخته شده باشید که به صورت تخصصی بهترین شیوه های ایمنی، یادگیری و مراقبت از کودک را ارائه می‌دهند.

یک پرستار خوب در واقع نقش مادر را در ساعاتی که او در منزل حضور ندارد بر عهده خواهد داشت، بنابراین باید مسئولیت پذیری، صبر و هوشیاری کامل داشته باشد. وظایف پرستار بر اساس سن کودک متفاوت خواهد بود. کودکان در هر سنی نیازهای مختلفی برای رشد جسمی و ذهنی خود دارند، به همین دلیل یک پرستار خوب نه تنها باید یک مراقب کودک خوب باشد بلکه یک روانشناس و یک معلم آموزشی خوب نیز باشد. 

از طرفی نگهداری کودک در منزل فرصتی است برای والدین تا بهتر بتوانند به کارهای شخصی و روزمره خود برسند و کمتر در مورد فرزندشان نگران باشند.

وظایف پرستار بچه در منزل

آشنائی با وظایف و مسئولیت های پرستار کودک باعث می شود تا شما بهتر بتوانید برنامه های مراقبتی از کودک خود را دنبال کنید در زیر به مهم‌ ترین وظایف پرستار کودک اشاره شده است:

  • مراقبت از سلامت و ایمنی کودک: کودکان بسیار دوست دارند تا با لمس اشیا با محیط اطراف خود بیشتر آشنا شده و ارتباط برقرار کنند. یک پرستار باید تمام حواس خود را معطوف کودک نماید و لحظه به لحظه با او همراه باشد تا مبادا به وسیله خطرناکی دست زده یا از ارتفاع مانند بالای کمد، تخت و… سقوط کند. تضمین ایمنی و سلامت کودک مهمترین نکته این است که هنگام پرستاری از کودک در منزل باید مورد توجه قرار گیرد.
  • تعویض پوشک و بردن به دستشویی: تعویض پوشک برای نوزادان و بردن دستشویی و کمک به توالت کردن کودکان از دیگر وظایف پرستار کودک است.
  • استحمام و تعویض لباس کودک: گاهی بعد از بازی و خوردن غذا کودکان نیاز به استحمام دارند، پرستار باید با دقت و حوصله نسبت به شستشوی کودک اقدام کند. توجه به دمای آب، نگه داشتن کودک در قسمت کم عمق وان و محافظت کامل از کودک در داخل و اطراف آب باید به دقت مورد توجه قرار گیرد. 
  • ایجاد سرگرمی و بازی با کودک: کودکان جهت رشد مهارت های اجتماعی، جسمی، ذهنی و… به بازی و سرگرمی نیاز دارند. پرستاری از کودک در منزل باید همراه با ایجاد سرگرمی های جذاب و هدفمند برای کودک باشد و این مسئولیتی است که پرستار با دانش و آگاه به خوبی می تواند برای آن برنامه ریزی کند.
وظایف پرستار کودک در منزل
استخدام مربی کودک خانم در منزل
  • کمک به انجام بهتر تکالیف مدرسه: کودک باید یک برنامه جهت انجام تکالیف خود داشته باشد. یک پرستار خوب موظف است به کودک برای انجام تکالیف یادآوری و کمک نماید و حتی در این زمینه انگیزه لازم را به او بدهد. 
  • خواباندن به موقع کودک: پرستاری از کودک در منزل باید دلسوزانه باشد. توجه به خواب بچه نیز از این موارد است، زیرا باعث می شود تا کودک تمرکز و یادگیری بهتری در طول روز داشته باشد. 
  • درک عاطفی و صحبت کردن با کودک: کودکان به دلیل دوری از والدین خود ممکن است، لجبازی کنند و رفتارهای پرخاشگرانه داشته باشند. یک پرستار خوب موظف است تا چالش های این چنینی را با صحبت، مشاوره، صبر و توجه به نیازهای عاطفی کودک حل نماید. 
  • تنظیم برنامه دارویی: اگر کودک بیماری خاصی دارد یا به هر دلیلی بیمار شده است، تنظیم برنامه دارویی و خوراندن دارو به موقع از دیگر وظایف پرستار کودک خواهد بود.
  • تهیه غذا و وعده های غذایی سالم: تغذیه سالم یکی از اصلی ترین وظایف پرستار کودک است. غذای خانگی و میان وعده های سال می‌توانند به رشد جسمی کودک به بهترین شکل ممکن کمک کنند. اگر برای نوزادان و کودکان بسیار خردسال درخواست پرستار کرده‌ اید، باید بدانید یکی از مهمترین وظایف او تهیه شیر در بطری شیر استریل و تمیز است.
مزایای پرستاری از کودک در منزل
پرستار خانم مراقبت از خردسال در منزل

مزایای پرستاری از کودک در منزل

استخدام پرستار کودک در منزل برای والدینی که مشغله شخصی و کاری دارند  مزایای بسیاری دارد. در زیر به مهمترین این مزایا اشاره شده است:

  1. والدین می توانند با خیالی راحت به برنامه ریزی کاری خود چه در داخل و چه در خارج از منزل بپردازند.
  2. مشکلات ترافیک و آلودگی هوا جهت جابجایی کودک وجود نخواهد داشت.
  3. کودک در محیط امن و سالم خانه رشد و پرورش پیدا خواهد کرد.
  4. حضور در اماکن عمومی مانند مهد کودک ها و مواجهه با انواع بیماری های ویروسی کمتر خواهد بود.
  5. پدر و مادر می‌ توانند با انرژی بیشتری در ساعات دیگر روز در کنار فرزند خود باشند.
  6. استراحت و خواب کافی از دیگر مزایای است که والدین می‌ توانند از طریق پرستاری از بچه در منزل به آن دست پیدا کنند.
  7. والدین مجبور نخواهد بود جهت نگهداری از کودک خود مرتب با فامیل، پدر، مادر، خواهر یا برادر خود تماس بگیرند.

استخدام پرستار کودک در منزل به چه صورت است؟

برای مراقبت و پرستاری از کودک در منزل شما باید با یک مرکز خدمات پرستاری قابل اطمینان تماس حاصل نمایید و درباره انتظارات، خواسته ها، شرایط سنی، جسمی و روحی کودک خود مشاوره نمایید. پس از آن پرستار مورد نظر به محل اعزام خواهد شد. نکته مهم دیگری که جهت استخدام‌ پرستار وجود دارد، تعیین ساعات حضور او در منزل است. پرستاری از کودک در منزل می‌ تواند به صورت پاره وقت، نیمه وقت یا شبانه روزی باشد. شما می توانید حتی در ساعات حضور خود جهت رسیدگی بهتر به  امور شخصی خود درخواست پرستار نمایید. هنگام استخدام پرستار از تزریق واکسن کووید ۱۹ مطمئن شوید. درباره سلامت، دانش، تجربه، چگونگی انجام امور کودک، سابقه حرفه‌ ای و کاری پرستار نیز اطلاعات و آگاهی کسب نمایید. 

استخدام پرستار کودک در منزل
مربی خانم برای مراقبت از کودک در خانه

پرستار بچه در تهران

امروزه شرایط اقتصادی بسیار پیچیده تر از گذشته شده است. از همین رو والدین برای تامین نیازهای خانواده مجبور هستند که ساعت‌های طولانی در بیرون از منزل باشند. همین باعث شده تا برای نگهداری از کودک خود فرصت کمی داشته باشند، به ویژه خانواده‌هایی که در شهرهای شلوغ مانند تهران زندگی می‌کنند. پرستار کودک برای این خانواده‌ها مزایای زیادی به همراه دارد. از جمله:

  • تهیه به موقع وعده‌های غذایی کودک
  • نظافت، استحمام و شستشوی لباس‌های کودک
  • پرورش و تربیت کودکان بر اساس شیوه‌های اصولی آموزشی
  • کمک به شکوفایی استعدادها و خلاقیت کودک
  • راهنمایی و کمک به انجام تکالیف مدرسه
  • تنظیم خواب کودک
  • انجام سایر امور منزل مانند خرید، نظافت و…

دریافت این مزایا به طور حتم هزینه‌هایی در بر خواهد داشت. هزینه نگهداری کودک در منزل در مقایسه با خدماتی که کودک هنگام غیبت والدین دریافت می‌کند، بسیار ناچیز خواهد بود.

نکته مهم: حقوق پرستار کودک در منزل بر اساس میزان وظایف، ساعت حضور در منزل و تعداد کودکان که باید مسئولیت آنها را به عهده داشته باشد متفاوت خواهد بود.

پرستار کودک در منزل تهران

زندگی در شهرهای شلوغ و پرترافیک مانند تهران نیاز و ضرورت پرستاری از کودک در منزل را نسبت به دیگر شهرها بیشتر می‌ کند. صرفه جویی در وقت، هزینه ها، حفظ بهتر سلامتی کودک، عدم حضور در اماکن عمومی پرخطر از مهمترین دلایل این ضرورت است. اگر شما هم به دنبال پرستار کودک در منزل تهران هستید، تماس با مرکز خدمات پرستاری تهران درمان به عنوان یک مرکز با سابقه و شناخته شده به شما پیشنهاد می شود. 

پرستار نوزاد

پرستاری نوزاد در منزل باید از همان زمان تولد نوزاد آغاز شود. گاهی مادران به دلیل شرایط بعد از زایمان نمی‌توانند آن گونه که باید نیازهای نوزاد خود را تامین کنند، به همین دلیل از همان ابتدا درخواست پرستار نوزاد را دارند. فرقی نمی‌کند هر زمانی که پرستار در منزل شما حاضر شود، به خوبی خواهد توانست حمایت و پشتیبانی‌های لازم را از کودک شما به عمل آورد. پرستار کودک نوزاد وظایف زیر را بر عهده خواهد داشت:

  • او باید به موقع داروهای تجویز شده را در دوزهای صحیح به کودک بدهد.
  • واکسیناسیون نوزاد باید سر وقت انجام شود.
  • تهیه شیر خشک برای کودکانی که نمی‌توانند از شیر مادر تغذیه کنند نیز بر عهده پرستار است.
  • استحمام نوزاد و پوشاندن لباس نیز باید درست و با دقت انجام شوند تا نوزاد دچار آسیب نشود.
  • آماده کردن مواد غذایی سالم و میان وعده‌ها با توجه به سن کودک از دیگر مسئولیت‌های است که پرستار برعهده دارد. او باید از حساسیت‌ها غذایی کودک به خوبی آگاه باشد.
  • تعویض پوشک و بردن کودک به دستشویی نیز توسط مراقب کودک انجام می‌شود.
  • اتاق، اسباب بازی و وسایلی که نوزاد با آنها سروکار دارد نیز باید تمیز نگه داشته شوند.
پرستاری از نوزاد در منزل
پرستار نوزاد مادریار

پرستار نیمه وقت کودک

پرستار کودک در منزل تهران یا دیگر شهرها میتواند به صورت نیمه وقت، پاره وقت و یا تمام وقت باشد. این در واقع به نیاز خانواده‌ها بستگی دارد و اینکه بخواهند چند ساعت مراقبت و نگهداری از کودک خود را به عهده پرستار بگذارند. پرستار هر بازه زمانی که در کنار کودک باشد باید بتواند با کودک شما ارتباطی صمیمانه و عاطفی برقرار کند و نیازهای، جسمی، تغذیه‌ای، تربیتی و مراقبتی او را به خوبی درک نموده و در جهت رفع آنها تلاش خود را انجام دهد. اگر قرار است والدین طبق اصول تربیتی خود کودک را پرورش دهند، می‌توانند از پرستار بخواهند نکاتی را که مورد نظر آنهاست به کودک آموزش دهد.

یک پرستار نیمه وقت باید فعال و پر انرژی بوده تا بتواند کودکان را برای بازی و فعالیت‌های سرگرم کننده و هیجان انگیز تشویق کند. امروزه کودکان به دلیل دسترسی آسان به تبلت، گوشی همراه و…کمتر نسبت به فعالیت‌های فیزیکی علاقه نشان می دهند. یک پرستار خوب باید بتواند در مدت حضور خود با ایجاد برنامه‌های متنوع آموزشی و سرگرمی، ذهن کودک را از این وسایل منحرف کرده و آنها را به فعالیت و بازیهای حرکتی علاقه‌مند کند.

پرستار نیمه وقت کودک
کودکیار نیمه وقت در منزل

حقوق و دستمزد پرستار کودک در منزل

با توجه به مزایای که ذکر شد، پرستاری از کودک در منزل به دلیل صرفه جویی در وقت و هزینه ها، بسیار مقرون به صرفه تر از حضور بچه در مهد کودک ها می باشد. اما در هر صورت پرستاری از کودک در منزل شامل هزینه ای جهت پرداخت حقوق و دستمزد پرستار است. حقوق و دستمزد پرستار کودک در منزل بر اساس فاکتورهای زیر محاسبه می شود:

  1. میزان ساعاتی که پرستار باید در منزل حضور داشته باشد(پاره وقت، نیمه وقت یا تمام وقت)
  2. تعداد کودکانی که باید تحت مراقبت قرار گیرند.
  3. داشتن مدرک تحصیلی و گواهینامه های معتبر در زمینه نگهداری از بچه
  4. تجربه کاری درخشان
  5. میزان وظایف و مسئولیت هایی که پرستار بر عهده می‌ گیرد. به عنوان مثال اگر نظافت منزل، تهیه غذا برای همه اعضای خانواده و… جزء خدمات درخواستی باشند، به طور حتم، دستمزد پرستار نیز بیشتر خواهد شد.

مرکز خدمات پرستاری تهران درمان با در اختیار داشتن کادری متعهد، دلسوز، مجرب و با دانش خود را نسبت به نگهداری، آموزش و پرورش فرزندان شما مسئول می داند. از همین رو بهترین خدمات با بالاترین کیفیت را در چارچوب هزینه های قانونی و مصوب برای شما ارائه می دهد. جهت مشاوره و تماس برای پرستاری از کودک در منزل می توانید به پیج اینستاگرام تهران درمان مراجعه کرده یا از طریق سایت اقدام نمایید.

 

درخواست مشاوره رایگان و استعلام قیمت خدمات

برای مشاوره رایگان توسط مشاورین ما فرم زیر را پر کنید.(کارشناسان ما در سریع ترین زمان، با توجه به الویت درخواست ها، با شما تماس می گیرند)

همچنین می توانید با شماره های 02177530617 و 02177531124 برای خدمات در تهران تماس حاصل نمایید

پیمایش به بالا

درخواست فوری

در موقعیتی اورژانسی هستید و به خدمات ما نیاز دارید؟
با تهران درمان تماس بگیرید یا فرم زیر را تکمیل نمایید

logo

تلفن های تماس تهران درمان به صورت 24 ساعته :

Skip to content