رادیولوژی در منزل

انجام خدمات پاراکلنیکی : نوار قلب (ECG) – رادیولوژی – سونوگرافی – فتوتراپی و...

قیمت خدمات پاراکلنیکی

شما می توانید به پیج اینستاگرام تهران درمان با نام TehranDarman مراجعه کرده و در مورد خدمات ارائه شده توسط نیروهای متخصص مجموعه اطلاعات لازم را کسب نمایید. برای مشاوره حضوری کافیست به آدرس تهران، خیابان بهار شمالی، بالاتر از طالقانی، ساختمان 219 بهار، طبقه 3، واحد 12 مراجعه کنید. فرم مشاوره رایگان در صفحه تماس با ما ، مشاوره آنلاین از طریق چت پشتیبانی؛ و شماره تلفن های زیر نیز میتواند پل ارتباطی شما با مجموعه باشند:

لوگو tehrandarman
یاری برای سلامتی

رادیولوژی در منزل

تشخیص بسیاری از بیماری های داخلی و یا بررسی انواع شکستگی ها و آسیب دیدگی ها نیاز به بررسی های دقیقی دارد. از این رو، بهتر است با استفاده از روش های مناسب، تصویر واضحی از درون بدن و یا محل آسیب دریافت شود. رادیولوژی که به عنوان یک شاخه از علم پزشکی به حساب می آید، به روش های تصویربرداری تشخیصی از داخل بدن گفته می شود.

انواع رادیولوژی برای تصویربرداری از بافت های نرم و سخت بدن مناسب هستند. بنابراین، لازم است پیش از اقدام برای انجام رادیولوژی، نوع آن را مشخص کنید. این کار معمولا بر اساس نظر پزشک تعیین می گردد.

سونوگرافی، سی تی اسکن، عکس برداری اشعه ایکس و مواردی از این قبیل روش های مرسوم تصویربرداری تشخیصی هستند. البته رادیولوژی ها به دو دسته اصلی تشخیصی و مداخله ای تقسیم بندی می گردند که هر یک در جای خود مورد استفاده قرار خواهند گرفت. در این مقاله به معرفی رادیولوژی و انواع آن پرداخته و برخی جزییات آن را شرح خواهیم داد.

رادیولوژی چیست و برای چه مواردی به کار می رود؟

رادیولوژی چیست و برای چه مواردی به کار می رود؟

رادیولوژی به عنوان یکی از شاخه های اصلی و تاثیر گذار در رشته پزشکی به حساب می آید. بسیاری از تشخیص های پزشکی به تصویربرداری از داخل بدن نیاز دارند. این تصویرها از طریق روش های مختلف رادیولوژی تامین می گردند. به طور کلی، رادیولوژی به دو دسته اصلی مداخله ای و تشخیصی تقسیم بندی می شود که بر اساس وضعیت بیمار و نظر پزشک لازم است یکی از آن ها انتخاب شود.

فردی که شکستگی استخوان دارد، مادری که در دوران بارداری به سر می برد، کسی که در اندام شکمی خود دچار مشکل شده است و مواردی از این قبیل، نیاز به تصویربرداری تشخیصی یا رادیولوژی دارند. در مواردی مانند سرطان پستان که تشخیص تومور بدخیم اهمیت فراوانی دارد نیز انجام رادیولوژی مناسب به موقع، می تواند بر سرعت درمان تاثیر بسزایی داشته باشد.

انواع روش های رادیولوژی کدام اند؟

هر شخص ممکن است در قسمتی از بدن خود دچار آسیب شود. این آسیب ها می توانند در بافت های نرم یا سخت بدن به وجود آمده باشند. از این رو، بر اساس نیاز بیمار رادیولوژی باید با روش های مختلفی انجام گیرد. برخی از مهم ترین روش های رادیولوژی و تصویربرداری تشخیصی عبارت اند از:

  • تصویربرداری اشعه ایکس (X-Ray)
  • سی تی اسکن
  • سونوگرافی
  • تصویربرداری رزونانس مغناطیسی (MRI)
  • تصویربرداری پزشکی هسته ای
  • فلوروسکوپی

هر یک از این روش ها برای بررسی بافت های سخت یا نرم مناسب هستند. برای مثال، تصویربرداری با اشعه ایکس برای بررسی انواع شکستگی در بافت های سخت مناسب است. در حالی که اگر یک پزشک بخواهد وضعیت کودک درون رحم مادر را بررسی نماید، لازم است از سونوگرافی کمک بگیرد. کاربرد سونوگرافی بسیار وسیع بوده و حتی برای بررسی وضعیت سلامت ریه و قلب و یا گوش دادن به صدای قلب جنین نیز گزینه مناسبی است.

انواع روش های رادیولوژی کدام اند؟

سی تی اسکن، تصاویر لایه به لایه ایجاد می کند. برای مثال، اگر یک تومور در قسمتی از بدن رشد کند، پزشک می تواند از طریق تصاویر سی تی اسکن، میزان رشد تومور را بررسی نماید. تصویربرداری ام آر آی نیز بسیار شبیه به سی تی اسکن عمل می کند و تصاویری واضح از داخل اندام ها ارائه خواهد داد. از ام آر آی عمدتا در بررسی آسیب های سر و مغز مانند سکته مغزی، سردرد، ام اس و زوال عقل استفاده می گردد.

فلوروسکوپی یکی دیگر از روش هایی است که بر مبنای اشعه ایکس عمل می کند. این نوع تصویربرداری، تصاویر متحرکی ارائه می دهد که پزشک به صورت لحظه ای به آن ها نیاز دارد. یعنی زمانی که پزشک به بررسی رفتار یک اندام در همین لحظه نیاز دارد، می توان از روش فلوروسکوپی استفاده نمود. حرکات دستگاه گوارش و یا تصویربرداری از وضعیت ضربان ساز در حال کاشت، از موقعیت هایی است که می توان فلوروسکوپی را به کار گرفت.

آیا امکان رادیولوژی در منزل وجود دارد؟

در دنیای امروز، زمینه راحتی در بسیاری از ابعاد درمانی برای بیماران فراهم شده است. برای مثال، بسیاری از اقدامات درمانی و تشخیصی می تواند در منزل انجام گیرد. یکی از این اقدامات انجام رادیولوژی در منزل است. بیماران زیادی وجود دارند که به هر دلیلی توانایی حضور در مراکز تصویربرداری را ندارند. این گونه اشخاص با صرف کمی هزینه بیشتر می توانند رادیولوژی مورد نظر خود را در منزل انجام دهند.

در این روزهای سخت و در شرایط کرونا که ورود و خروج افراد می تواند خطرآفرین باشد نیز انواع تصویربرداری های تشخیصی را می توان در منزل انجام داد. تنها کافی است از طریق یکی از مراکز درمانی برای رادیولوژی در منزل درخواست دهید. ناگفته نماند که تصویربرداری در منزل تنها برای برخی از انواع رادیولوژی امکان پذیر است که عبارت اند از:

  • تصویربرداری با اشعه ایکس
  • رادیولوژی اولتراسوند (سونوگرافی)
  • اکوکاردیوگرافی

روش های تصویربرداری پیچیده تر نظیر سی تی اسکن و ام آر آی باید حتما در مراکز تخصصی تصویربرداری و رادیولوژی و با تجهیزات ویژه انجام گیرند.

آیا امکان رادیولوژی در منزل وجود دارد؟

رادیولوژی شبانه روزی در منزل

افرادی که به دنبال رفاه بیشتر بیماران خود هستند شاید این سوال را بپرسند، آیا رادیولوژی در منزل امکان پذیر است؟  بله شما میتوانید از مراکز خدمات پرستاری قابل اطمینان از جمله مرکز خدمات پرستاری تهران درمان تقاضای رادیولوژی در منزل را داشته باشید. رادیولوژی یا تصویربرداری تشخیصی از اشعه ایکس برای نشان دادن تصاویری واضح از بافتها و ساختارهای داخل بدن استفاده می‌کند. پزشکان معمولاً برای بررسی دقیق موقعیت‌های خاص، دستور عکس‌برداری با اشعه ایکس را می‌دهند. امروزه می‌توانید برای انجام عکس‌برداری با اشعه ایکس از  پزشک بخواهید تا با استفاده از دستگاه رادیولوژی مخصوص این کار را در منزل برای بیمار شما انجام دهد.

اشعه ایکس یک روش تصویربرداری غیر تهاجمی است که کمتر از 30 دقیقه طول می‌کشد. نتایج را می توان در عرض یک ساعت مشاهده کرد و توسط پزشک شرایط دقیق بیمار را بررسی نمود. اشعه ایکس شکلی از تابش الکترومغناطیسی است که برای انجام رادیولوژی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

رادیولوژی شبانه روزی در منزل به پزشک امکان تشخیص طیف وسیعی از شرایط و مشکلاتی که اندام‌های مختلف را درگیر کرده، می دهد. پس از اینکه نتایج حاصل از این تصاویر توسط پزشک متخصص مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت، درمان به سرعت آغاز می شود.

رادیولوژی در منزل تهران

اگر در شهری مانند تهران زندگی می‌کنید، تردد در مسیر شلوغ، پرترافیک و آلوده می‌تواند شرایط بیمار شما را تحت تاثیر قرار داده و مشکلات مضاعفی برای او ایجاد نماید. در این صورت میتواند درخواست رادیولوژی در منزل داشته باشید. تصویربرداری تشخیصی از طریق اشعه ایکس برای اندام‌های مختلف بدن به شرح زیر انجام می‌شود:

رادیولوژی قفسه سینه

این نوع برای افرادی که مشکل تنفسی دارند یا از سرفه‌های مداوم رنج می‌برند، توصیه میشود. اشعه ایکس تصویری از قسمت بالایی بدن از جمله ریه‌ها، قلب و دنده‌ها ارائه می‌دهد.

رادیولوژی شکم

این نوع اشعه ایکس شامل تصاویری از معده، روده و طحال است. اگر بیمار شما  از درد معده، حالت تهوع و همچنین سنگ کلیه رنج می‌برید، تصویر برداری شکم برای او لازم است.

رادیولوژی گردن

این نوع تصویر برداری تشخیصی برای افرادی که احساس درد یا ضعف در ناحیه گردن دارند توصیه می‌شود. اشعه ایکس تصویری از ستون فقرات یا مهره‌های شما می‌گیرد تا مشخص شود آیا شکستگی، دررفتگی مفصل یا عفونت وجود دارد یا خیر.

رادیولوژی دست و پا

در صورت احساس درد یا آسیب دیدگی در هر نقطه از دست و پا میتوان از طریق تصویر برداری علت دقیق مشکل را پیدا نمود. این نوع اشعه ایکس می‌تواند مشخص کند که آیا ناهنجاری‌های مفصلی یا شکستگی استخوان وجود دارد یا خیر.

رادیولوژی دندان در منزل

تصویربرداری اشعه ایکس دندان برای تهیه تصاویر رادیوگرافی از نواحی داخلی و پنهان دندان‌ها و استخوان‌های فک پایین و فک بالا است . این نوع  رادیولوژی توسط دندانپزشک تجویز می‌شود تا به موارد زیر کمک کنند: 

1- تشخیص و نظارت بر مشکلات دندان مانند پوسیدگی دندان، پرکردن دندانهای خالی، رفع سایر عیوب دندان و…

2- درمان مشکلات مربوط به فک‌ها مانند عفونت  تومور و غیره

3- درمان ریشه و برداشتن دندان های فرو رفته در استخوان

همچنین رادیولوژی دندان در منزل می‌تواند بر چگونگی روند درمان و میزان موفقیت‌آمیز بودن آن نظارت داشته باشد.

تعرفه خدمات رادیولوژی

روش های مختلف رادیولوژی هزینه های متفاوتی دارند. هزینه رادیولوژی با هر روشی را وزارت بهداشت به صورت کلی مشخص می کند. با این حال، ممکن است برخی عوامل بر هزینه رادیولوژی اثرگذار باشند. کیفیت دستگاه تصویربرداری یکی از فاکتورهایی است که می تواند بر این موضوع تاثیر بگذارد. برای مثال، سونوگرافی به صورت دو بعدی یا سه بعدی انجام می گیرد. دقت سونوگرافی سه بعدی نسبت به دو بعدی بیشتر بوده و همین مساله بر هزینه سونوگرافی تاثیرگذار است.

هزینه رادیولوژی در منزل چقدر است؟

افرادی که توانایی خروج از منزل را ندارند می توانند با تماس با یکی از مراکز درمانی و یا تصویربرداری تشخیصی تقاضای رادیولوژی در منزل را داشته باشند. تقاضای رادیولوژی را می توان به کمک سایت اینترنتی مرکز درمانی و یا با تماس تلفنی ثبت نمود. هزینه رادیولوژی در منزل شامل هزینه تصویربرداری به همراه هزینه ایاب و ذهاب فرد رادیولوژیست به منزل شخص است. این هزینه گاه به صورت اینترنتی و در حین ثبت درخواست و گاه در محل، پرداخت می شود.

هزینه رادیولوژی در منزل چقدر است؟

دستگاه رادیولوژی در منزل

انواع دستگاه رادیولوژی در منزل برای افراد مسن، بیماران با توانایی حرکتی محدود، افراد دچار سکته مغزی و ضایعه نخاعی و…مورد استفاده قرار می‌گیرد. دستگاه رادیولوژی انواع مختلفی دارد. در زیر به مهمترین آنها اشاره شده است:

دستگاه رادیولوژی دیجیتال

این یک روش جدید برای تصویر برداری اندام‌های مختلف بدن است. پس از تابش اشعه ایکس و دریافت توسط دستگاه از طریق سیگنال‌های دیجیتال، تصاویر روی مانیتور نشان داده می‌شوند. کیفیت بالای تصاویر، دسترسی آسان و سریعتر، درصد خطای پایین از مزایای دستگاه رادیولوژی دیجیتال است.

مامو گرافی

از این نوع رادیولوژی برای تشخیص و غربالگری مشکلات سینه و پستان به ویژه در زنان استفاده می‌شود.

تراکم سنجی استخوان

همانطور که از نامش پیداست، این نوع از تصویر برداری برای اندازه گیری میزان تراکم استخوان‌ها استفاده میشود.

آنژیوگرافی

برای مشاهده وضعیت عروق و رگ‌ها، آنژیوگرافی تجویز می‌شود.  این در تشخیص بیماری‌های قلبی و عروقی بسیار کاربرد دارد.

مرکز تهران درمان؛ ارائه دهنده انواع خدمات رادیولوژی در منزل

ارائه خدمات رادیولوژی در منزل یکی از اقداماتی است که برخی از مراکز درمانی و تصویربرداری معتبر به بیماران ارائه می دهند. مرکز خدمات پرستاری تهران درمان ارائه دهنده خدمات پرستاری در منزل تهران به کمک کادر حرفه ای و مجرب خود شرایط انواع رادیولوژی را فراهم نموده است. از این رو، در صورتی که امکان حضور در مراکز تصویربرداری و رادیولوژی را ندارید، می توانید از طریق پیج اینستاگرام تهران درمان اقدام کرده و یا با مرکز تهران درمان تماس گرفته و درخواست خود را مبنی بر رادیولوژی در منزل ثبت کنید.

پیمایش به بالا

درخواست فوری

در موقعیتی اورژانسی هستید و به خدمات ما نیاز دارید؟
با تهران درمان تماس بگیرید یا فرم زیر را تکمیل نمایید

logo

تلفن های تماس تهران درمان به صورت 24 ساعته :

Skip to content