فیزیوتراپی در منزل

انجام تمامی خدمات فیزیوتراپی در منزل توسط کارشناسان مربوطه

دریافت مشاوره و اطلاع از قیمت فیزیوتراپی در منزل

درخواست مشاوره رایگان و استعلام قیمت خدمات

برای مشاوره رایگان توسط مشاورین ما فرم زیر را پر کنید.(کارشناسان ما در سریع ترین زمان، با توجه به الویت درخواست ها، با شما تماس می گیرند)

همچنین می توانید با شماره های 02177530617 و 02177531124 برای خدمات در تهران تماس حاصل نمایید

آشنایی بیشتر با خدمات فیزیوتراپی

یکی از مهم ترین خدماتی که توسط مراکز خدمات پرستاری ارائه می‌شود، خدمات فیزیوتراپی است. فیزیوتراپی یک روش درمان است که برای بیمارانی که دچار اختلال عصبی، ماهیچه ای یا اسکلتی هستند، توسط پزشک توصیه می شود. اگر شما هم در منزل بیماری دارید که از آرتروز، کمر درد، پادرد، سکته های مغزی، دردهای عضلانی، انحراف ستون فقرات، کشیدگی زردپی و ماهیچه ها و… رنج می برد و امکان مداوا برای او در خارج از منزل دشوار است، می توانید با یک مرکز خدمات پرستاری معتبر که دارای کادری حرفه ای و مجرب است، مانند مرکز خدمات پرستاری تهران درمان تماس حاصل نمایید. این مرکز پاسخگویی مطمئنی برای نیازهای مختلف بیماران از جمله خدمات فیزیوتراپی است. ‌در این مقاله خدمات فیزیوتراپی مورد بررسی قرار گرفته اند. با خواندن این مقاله شما می توانید به هر آنچه در این زمینه لازم دارید دست پیدا کنید، پس با ادامه مقاله زیر همراه باشید.

خدمات فیزیوتراپی

فیزیوتراپی در منزل اقدامی جهت رفاه حال بیماران

خدمات فیزیوتراپی در کلینیک ها و مراکز درمانی انجام می‌شوند. اما برخی بیماران به دلیل شرایط جسمی و روحی که دارند، جلسات درمان خود را به صورت جدی و مداوم پیگیری نمی کنند. عدم پیگیری فیزیوتراپی می تواند تلاش های قبلی شما را با شکست مواجه کند. اگر بیمار شما به دلیل معلولیت، آلودگی هوا، شرایط بد جسمی، کاهش اعتماد به نفس به دلیل بیماری یا مشکلات گفتاری و… تمایلی به پیگیری دوره درمان در خارج از منزل ندارد، می‌توانید خدمات فیزیوتراپی را در منزل جهت رفاه حال او در نظر بگیرید. خدمات فیزیوتراپی در منزل توسط پزشکان و فیزیوتراپیست ها در منزل انجام می شود. پزشکان با استفاده از دستگاه و انجام حرکات و تمرینات مختلف سعی می کنند تا عصب و ماهیچه ها را تحریک کنند و از این طریق بتوانند مشکلات جسمی مختلف بیمار را بهبود بخشند.

فیزیوتراپی چیست و چگونه انجام می شود؟

فیزیوتراپی به عنوان یکی از رشته های توانبخشی به تسکین درد، تقویت توانایی حرکتی، کمک به حفظ تعادل، چگونگی حرکت با اندام مصنوعی، کمک به رفع مشکلات مربوط به روده و مثانه و… می پردازد. این کار از طریق دستگاه های که مجهز به تجهیزات مکانیکی و الکتریکی هستند، انجام می شود. فیزیوتراپیست ها برای تهیه یک برنامه درمانی با پزشک مشورت خواهند کرد و برنامه‌های درمانی که شامل تمرینات مختلف، انجام حرکات کششی، ماساژ درمانی، آب گرم درمانی، توانبخشی جهت استفاده از اندام مصنوعی و… را تنظیم خواهند کرد.

انواع فیزیوتراپی

از آنجا که فیزیوتراپی به درمان طیف وسیعی از بیماری ها می پردازد، انواع مختلفی مانند فیزیوتراپی ارتوپدی، کودکان، سالمندان، فیزیوتراپی عصبی و… دارد. 

فیزیو تراپی ارتوپدی: این نوع از خدمات فیزیوتراپی جهت بهبود آسیب های اسکلتی عضلانی ارائه می شود. این یکی از پرکاربردترین انواع فیزیوتراپی که در آن هر گونه مشکل در تاندون ها، عضلات، استخوان ها و… با انجام تمرینات مختلف قدرتی، مفصلی و حرکتی تحت درمان قرار می گیرند.

فیزیوتراپی سالمندان: مهم ترین بیماری‌ هایی که سالمندان را تحت تاثیر قرار می دهد، آلزایمر، آرتریت و پوکی استخوان است که باعث می‌شود گاهی اختلال در تعادل و حرکات آنها انجام شود. خدمات فیزیوتراپی سالمندان باعث می‌شود تا علاوه بر کاهش درد، آمادگی جسمانی این افراد نیز بالا برود.

فیزیوتراپی عصبی: این نوع از خدمات فیزیوتراپی اختلالات ناشی از مشکلات مغزی، بیماری پارکینسون، آسیب نخاعی و … را هدف قرار می ‌دهد و با تقویت عضلات موجب کاهش آتروفی عضلانی می شود.

فیزیوتراپی کودکان: در این نوع از فیزیوتراپی سایر شرایطی که ممکن است بر سیستم اسکلتی عضلانی کودکان تاثیر گذار باشند و در رشد آنها اختلال ایجاد کنند، شناسایی و درمان می شوند.

علاوه بر موارد فوق فیزیوتراپی می تواند به درمان و بهبود مشکلات تعادلی ناشی از بیماری های گوش داخلی و بهبود شرایط بیماری های قلبی و ریوی نیز بپردازد.ـ

فیزیوتراپی چیست و چگونه انجام می شود؟

فیزیوتراپی چگونه انجام می شود؟

قبل از  دریافت هر نوع خدمات توانبخشی مانند خدمات فیزیوتراپی، اولین مرحله ارزیابی شرایط بیمار به وسیله فیزیوتراپیست است. اگر امکان مراجعه به مطب پزشک را ندارید یا جابجایی بیمار و رساندن او به مراکز درمانی سخت است، می‌توانید از خدمات فیزیوتراپی در منزل استفاده کنید. فیزیوتراپیست پس از حضور در منزل به وسیله آزمایشات، معاینات دقیق، توانایی حرکتی، انعطاف پذیری، تعادل، عصب شناختی، عملکرد قلب و عروق و… را مورد ارزیابی قرار می‌دهد. پس از آن بر اساس توانایی و وضعیت جسمی بیمار او از امواج فراصوت یا محرک های الکتریکی دستگاه جهت تحریک عصب ها استفاده می کند. در کنار استفاده از دستگاه فیزیوتراپی، ورزش درمانی، ماساژ، انجام حرکات کششی و غیره نیز برای بهبود شرایط بیمار در نظر می شوند. 

آشنایی با فواید فیزیوتراپی

فیزیوتراپی فواید زیادی برای بیماری های مختلف دارد که از جمله مهم ترین آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. کاهش و تسکین درد
  2. کاهش عوارض جراحی
  3. بهبود قدرت حرکتی و هماهنگی اندام ها با یکدیگر
  4. کمک به حذف و عدم وابستگی به داروها مانند انواع مسکن ها
  5. بهبود و تقویت عملکرد قلب، عروق و ریه
  6. کمک به بهبود آسیب های ورزشی و مدیریت و پیشگیری از این آسیب ها
  7. مدیریت بیماری‌ های قلبی و دیابتی
  8. بهبود شرایط پس از بارداری و زایمان
  9. کمک به بهبودی سریع تر پس از سکته های مغزی
  10. پیشگیری از جراحی های غیر ضروری
فواید فیزیوتراپی

عوارض فیزیوتراپی چیست؟

خدمات فیزیوتراپی مانند دیگر شیوه ‌های درمانی در کنار تمام مزایایی که دارند، ممکن است عوارضی نیز به همراه داشته باشند. در مورد فیزیوتراپی عوارضی که ممکن است مشاهده شوند، به دلیل عدم مهارت، تخصص و تجربه فیزیوتراپیست است. استفاده صحیح از انواع دستگاه های فیزیوتراپی به دانش و آگاهی پزشک بستگی دارد. یک پزشک آگاه باید به خوبی فرکانس و شدت دستگاه را بر اساس شرایط بیمار تنظیم کند. در مواردی که این کار بدون دقت و مهارت انجام شود، ممکن است عوارضی مانند کج شدن صورت، افتادگی پلک ها، احساس درد بیشتر، آسیب به ناحیه عمل شده، تورم در ناحیه تحت درمان، گوشه گیری و انزوا مشاهده شوند. 

جایگزین فیزیوتراپی در منزل

 فیزیوتراپی یکی از مهمترین راهکارهای درمانی است که به توانبخشی و بهبود بیماری‌ها و اختلالاتی که موجب عدم تحرک، آسیب به مفاصل، عضلات و… شده‌اند، می‌پردازد. فیزیوتراپی از طریق تمرینات هدفمند و استفاده از دستگاه‌های مختلف مانند دستگاه اولتراسوند و لیزر انجام میشود. البته استفاده از دستگاه و چگونگی انجام تمرینات باید زیر نظر متخصص فیزیوتراپی باشد، اما همه افراد ممکن است نتوانند به این گونه خدمات دست پیدا کنند. از همین رو می‌خواهند بدانند آیا جایگزینی برای فیزیوتراپی وجود دارد یا خیر؟

قبل از اینکه به این سوال پاسخ داده شود باید نوع آسیب و دلیل آن مشخص شود. گاهی شدت آسیب به گونه‌ای است که تنها از طریق پیگیری فیزیوتراپی میتوان به نتایج سریع و رضایت‌بخش دست پیدا کرد. در مواردی که آسیب بسیار جدی نباشد، میتوان راهکارهای دیگری مانند اصلاح حرکت، ماساژ درمانی، هیدروتراپی را به عنوان جایگزین فیزیوتراپی انتخاب کرد. هر کدام از این موارد خود می‌توانند زیر مجموعه‌ای از فیزیوتراپی باشند.

اصلاح حرکت

بیمار میتواند نحوه خوابیدن، دراز کردن پا، بلند شدن، جابجایی، بلند کردن اجسام و… را آموزش ببینند و حرکات را در منزل را روزانه انجام دهد.

ماساژ درمانی

ماساژ درمانی را نیز می‌توان آموزش دید و از یک همراه خواست تکنیک‌های صحیح را روی بدن پیاده سازی نماید. البته در نقاطی از بدن که فرد خود میتواند به آنها دسترسی داشته باشد، مانند دستها، انگشتان، زانو و مچ پا نیاز به همراه نخواهد بود. ماساژ درمانی از طریق آب گرم، سنگ داغ، تجهیزات ورزشی و پزشکی مناسب در منزل قابل انجام است. 

هیدروتراپی

این روش از دما و فشار آب برای درمان گرفتگی عضلات، تحریک گردش خون، کاهش استرس و… استفاده میکند. اگر در منزل استخر یا حوضچه کوچک داشته باشید، می‌توانید از مزایای این نوع درمان به خوبی بهره‌مند شوید.

 در کنار همه اینها میتوان از یوگا و مراقبه ذهن به عنوان درمانهای جایگزین فیزیوتراپی استفاده کرد. مطالعات نشان داده‌اند که یوگا می‌تواند به کاهش دردهای اسکلتی عضلانی کمک کند. البته یوگا در مدیریت و کاهش علائم مفید نخواهد بود. بنابراین بهتر است افراد به دنبال درمان اساسی و علمی باشند.

فیزیوتراپی با دستگاه در منزل

اگر به دلیل احساس درد یا اختلال در حرکت نمی‌توانید به راحتی جهت پیگیری روند درمان خود به مراکز پزشکی مراجعه کنید، می‌توانید زیر نظر فیزیوتراپیست‌ها از دستگاه‌های فیزیوتراپی در منزل استفاده کنید. برخی از این دستگاه‌ها عبارتند از:

دستگاه اولتراسوند

این دستگاه عملکردی شبیه دستگاه‌های سونوگرافی دارد و پزشک یا درمانگر از امواج صوتی برای گرم کردن بافت و عضلات کمک میگیرد. برای این منظور باید امواج صوتی به درستی به عمق بافتها و عروق مورد نظر منتقل شوند. این کار علاوه بر بهبود گردش جریان خون به باز شدن عروق، رفع التهاب و بهبود آنها کمک می‌کند.

دستگاه الکتروتراپی

در این دستگاه از امواج ضعیف الکتریکی جهت تسکین درد استفاده می‌شود. برای این منظور باید الکترودها به پوست و عضله‌ای که تحت درمان است متصل شوند. با ارسال جریان الکتریکی درمان انقباض عضلانی آغاز شده و عضلات بهتر بهبود و تقویت می‌یابند.

لیزر

لیزر از طریق تابش طول موج‌های نوری خاص به ترمیم سلولها و بافت‌های آسیب دیده کمک می‌کند.

فیزیوتراپی در منزل تهران

انواع خدمات پرستاری و پزشکی مانند خدمات فیزیوتراپی و گفتار درمانی را همانطور که گفته شد، می‌ توان در منزل نیز انجام داد. فیزیوتراپی در منزل توسط خانم و آقا انجام می شود. فیزیوتراپی در منزل از تکنیک های متنوعی جهت درمان بیماران استفاده می کند. الکتروتراپی، درمان های سنتی، طب سوزنی، برنامه های مختلف ورزشی و… همگی را می‌توان به کمک فیزیوتراپیست ها در منزل انجام داد. مرکز خدمات پرستاری تهران درمان مجموعه ای کارآزموده واقع در تهران می باشد که با بکارگیری دستگاه فیزیوتراپی خانگی پیشرفته و در اختیار داشتن پزشکان مجرب و متخصص همه آنچه که شما برای فیزیوتراپی در منزل تهران نیاز دارید را در اختیارتان قرار می دهد. جهت مشاوره و آگاهی از خدمات فیزیوتراپی و دیگر خدمات این مرکز می توانید به پیج اینستاگرام تهران درمان مراجعه کرده یا از طریق سایت اقدام نمایید.

پیمایش به بالا

درخواست فوری

در موقعیتی اورژانسی هستید و به خدمات ما نیاز دارید؟
با تهران درمان تماس بگیرید یا فرم زیر را تکمیل نمایید

logo

تلفن های تماس تهران درمان به صورت 24 ساعته :

Skip to content